carVertical, care operează în mod activ în România, își anunță planurile de a debloca noi piețe și, în cele din urmă, de a evolua într-un ecosistem, care să satisfacă nevoile unor clienți variați.

Creșterea pe fondul crizei lanțului de aprovizionare

Criza lanțului de aprovizionare a afectat companiile auto din întreaga lume, provocând un deficit de cipuri și modificând modelele de consum. În timp ce multe organizații au suferit pierderi de venituri, carVertical a înregistrat o creștere constantă.

Potrivit lui Rokas Medonis, directorul general al carVertical, creșterea veniturilor companiei este rezultatul extinderii continue pe piețele din Europa Centrală și de Est și pe cele din America, datorită diverselor strategii de marketing din țările vizate. De asemenea, compania a investit masiv în date, îmbunătățind serviciile și sporind gradul de satisfacție a clienților. În 2021, carVertical a adăugat doar două piețe noi în portofoliul său: Danemarca și Regatul Unit.

”Din cauza crizei mondiale a semiconductorilor, oferta de autovehicule rulate pe unele piețe a scăzut cu 40%. Întrucât le oferim șoferilor rapoarte despre istoricul mașinilor, am simțit direct consecințele acestei crize. Totuși, acest lucru nu ne-a împiedicat să ne atingem obiectivele financiare. De fapt, în ciuda acestor dificultăți, echipa noastră a crescut de la 36 de membri la începutul anului 2021 la 76 de membri în prezent”, spune Medonis.

Extinderea pe alte piețe planificată pentru 2022

Criza lanțului de aprovizionare nu este singura care afectează companiile din sectorul auto. Războiul din Ucraina nu numai că a zguduit întreaga lume, dar a afectat, de asemenea, piețele din Europa Centrală și de Est.

Când a izbucnit războiul, carVertical și-a încheiat imediat operațiunile în Rusia și Belarus. Potrivit lui Medonis, compania acordă sprijin financiar Ucrainei și speră că războiul se va încheia în curând.

Chiar și în scenariul cel mai conservator, carVertical se așteaptă ca veniturile companiei să crească la cel puțin 25 de milioane de euro în 2022 și să se extindă în piețe noi. Aceasta a început deja să își ofere serviciile în Australia, Spania și Mexic. În plus, Africa de Sud, Țările de Jos, Portugalia, Brazilia, Sakartvelo, Emiratele Arabe Unite, Canada și Puerto Rico se numără printre țările în care carVertical plănuiește să fie prezentă.

„Înainte de a oferi rapoarte despre mașini într-o anumită țară, trebuie să obținem mai întâi datele. De îndată ce echipele noastre responsabile de produse și date ne dau undă verde, putem începe să investim în marketing pentru a ajunge la clienții noștri potențiali și pentru a-i educa cu privire la importanța unei verificări a istoricului mașinii”, explică Medonis.

De la începutul activității sale, carVertical a fost orientată spre mașini. Cu toate acestea, lucrurile se vor schimba în viitorul apropiat, deoarece compania lansează servicii pentru cumpărătorii de motociclete rulate.

”Plănuim de mult timp să facem acest lucru. Primim în mod constant solicitări de la iubitorii de motociclete, atât de multe încât a devenit evident faptul că ar trebui să profităm de această oportunitate. Chiar și acum, înainte de a cumpăra o motocicletă, oamenii pot verifica istoricul acesteia pe carVertical. Serviciile noastre din acest domeniu vor continua să se dezvolte pe parcursul anului 2022”, declară Medonis.

Compania a intrat deja în vizorul fondurilor cu capital de risc, dar în acest stadiu de evoluție, intenționează să își dezvolte produsele în mod organic.

”Pe parcursul anului trecut am învățat multe despre clienții noștri, despre nevoile, obiceiurile și incertitudinile acestora . A fost o experiență care ne-a deschis ochii și ne-a oferit o viziune pe termen lung pentru compania noastră. Vrem să devenim un ecosistem care să depășească cu mult verificarea istoricului mașinilor”, adaugă Medonis.

Extinderea portofoliului carVertical este un proces complex care va necesita investiții externe pe termen lung. Deocamdată, compania continuă să își dezvolte serviciile și să deblocheze noi piețe.