Contextul e simplu: vrei să faci un fotbal cu băieții, dar viața e complicată și are multe aspecte, așa că doar trei dintre voi nu aveți de stat cu copilul, de terminat munca pentru proiectul ăla important de la muncă, de scos partenera în oraș cu ocazia aniversării, de reparat, într-un final, robinetul ăla care curge pe lângă de 3 ani. Ce faci? Nu mai joci fotbal?
Playerfy vrea să vină în ajutorul celor care se găsesc în astfel de situații și să dea o șansă în plus Sportului Rege - chiar dacă vorbim despre cel jucat pe pe terenurile din parcuri, nu pe marile stadioane. Este o aplicație (disponibilă în AppStore și Google Play) care îi aduce împreună pe cei cu dor de minge, dar fără partener de joc, făcând matchmaking și clădind comunități și prietenii noi.
Pentru a afla totul despre această aplicație, am stat de vorbă cu Liviu Zorilă, CEO și cofondator Playerfy și am aflat că ideea a venit din experiența persoanlă: cu toate că și-a găsit coechipieri pentru acest business, nu și-a găsit mereu coechipieri pentru joc.
”Sunt un mare amator de fotbal, la fel ca și prietenii mei din copilărie, Eugen și Sorin, alături de care am fondat acest start-up. Playerfy s-a născut ca o necesitate din experiența noastră personală, a fondatorilor. Mai exact, jucam fotbal împreună de peste 20 de ani însă, din diferite motive - program, familii, joburi, lipsa unei comunități - a devenit din ce în ce mai greu să strângem suficiente echipe cu care să organizăm o zi de meci. De aici a plecat idea”, explică Liviu Zorilă.
Eugen și Sorin sunt Eugen Dumitru și Sorin Alexandru, ceilalți doi cofondatori ai Playerfy, iar Eugen este Head of Sales & Growth și Sorin se ocupă finanțe, ocupând funcția de CFO.
Aplicația Playerfy - pentru amatorii de fotbal în toate formele sale
Liviu spune că Playerfy este mai mult decât o aplicație - e o experiență care le oferă utilizatorilor ”real life gamification”.
Astfel, pe lângă componenta de matchmaking, Playerfy oferă și posibilitatea de socializare cu alți fani ai sportului, organizarea de competiții, ligi pe nivele de experiență, dar și o componentă de rating personal și dezvoltare personală.
”În momentul de fata, aplicatia functioneaza si poate fi descarcata din App Store si din Google Play. O parte de Key Features sunt deja implementate - profile user (cu statistici si reviews de la alți useri), create/join matchday, create/join team, notifications & chat - urmând să dezvoltăm în continuare”, explică cofondatorul. Playerfy a împlinit un an de la lansare, iar până acum a strâns peste 2000 de utilizatori care au jucat peste 400 de meciuri și care au organizat chiar și o competiție extinsă (Fans Cup). ”În ciuda restricțiilor și a anotimpului rece, prin aplicație s-au jucat săptămânal 5-10 meciuri”, mai spune CEO-ul Playerfy.
”Scopul final”, mai spune el, este desăvârșirea ”Experienței Playerfy” și adaptarea acesteia pentru orice sport - nu doar pentru fotbal. ”Oricine va putea face sport - oriunde și oricând - prin intermediul aplicației, unde va avea un profil virtual care va masura toate performanțele din real-life”.
Playerfy, rundă de crowdfunding pe platforma Ronin
Până în momentul de față, fondatorii au beneficiat de o investiție inițială de la un angel investor pentru a dezvolta aplicația, iar acum vor da drumul unei runde seed.
”Targetul pentru 2022 este să aducem aplicația la nivelul în care poate oferi Experiența Playerfy completă, printr-o nouă infuzie de capital de la alte persoane interesate să se alăture proiectului”, explică cofondatorul Playerfy.
Pentru a obține această infuzie de capital, reprezentanții Playerfy au apelat la platforma locală de crowdfunding Ronin. Deocamdată, campania nu este activă, dar când va fi, fondatorii speră să strângă circa 200.000 euro.
Până la sfârșitul acestui an, CEO-ul Playerfy spune că planul este ca aplicația să înceapă să obțină venituri din competiții organizate fie pentru comunitate, fie pentru companii. Va exista o taxă de inscriere, iar monetizarea se va face și prin intermediul reclamelor in-app.
Potrivit lui Liviu Zorilă, Playerfy are șanse mari să ajungă aplicația numărul 1 pentru iubitorii de fotbal din toată Europa până la finalul anului 2023. Targetul este de 100.000 de utilizatori și 1.000 de meciuri / lună.
Iar cifrele par să susțină acest țel. Potrivit informațiilor puse la dispoziție de către fondator, la nivel global sunt circa 265 de milioane de persoane care joacă ocazional fotbal, asta dintr-un total de 3,5 miliarde de oameni care se declară fani ai acestui sport. Apoi, în România, 48% din fanii fac sport (incluzând jocurile de fotbal) zilnic sau de 4-5 ori pe săptămână. Teoretic, plaja de utilizatori potențiali este foarte mare.
Iar fondatorii Playerfy au luat în calcul și concurența pe această piață - față de celelalte platforme disponibile, a lor include cele mai multe funcționalități și oferă mai multe posibilități utilizatorilor.