Astfel, în topul mondial al celor care descărcate aplicații în primul trimestru al acestui an se află WhatsApp, Facebook, Messenger și Instagram – toate în porfofoliul Facebook -, acestea fiind urmate de Snapchat, UC Browser (un browser web destinat dispozitivelor mobile, creat de o companie din China controlată de Alibaba), Uber sau YouTube.

Potrivit studiului Sensor Tower, numărul aplicațiilor descărcate (altele decât jocuri) din magazinele virtuale ale Apple și Google a ajuns în primele trei luni ale acestui an la 13,5 miliarde, de la aproximativ 11,9 miliarde, în perioada similară a anului trecut (4,7 miliarde descărcări din App Store și 8,8 miliarde de descărcări din Google Play).

În același timp, în ceea ce privește topul aplicațiilor non-gaming după veniturile pe care acestea le realizează, lucrurile stau puțin altfel. În acest caz, Netflix este pe prima poziție în clasament, cu venituri de aproximativ 133 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, în creștere cu 286% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Următoarele poziții sunt ocupate de LINE (o platformă de mesagerie), Tinder, Pandora sau Spotify.

În ceea ce privește veniturile încasate de aplicațiile non-gaming din App Store și Google Play, acestea au ajuns la 2,19 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului în curs, de la 1,34 de miliarde de dolari în primul trimestru din 2016.