Astfel, ADR Nord-Est a lansat proiectul „Strategia Ecosistemului de Startup din România”, finanțat de Uniunea Europeană prin Programul de Sprijin pentru Reforma Structurală (SRSP) și implementat în cooperare cu Comisia Europeană și Banca Mondială. Durata de implementare este de 20 de luni, iar rezultatul final va consta într-o Strategie de Dezvoltare a Ecosistemului de Startupuri din România, ce va fi realizată printr-un proces de co-creare între actorii relevanți ai ecosistemului antreprenorial, Banca Mondială, Comisia Europeană și reprezentanții autorităților guvernamentale.

"Suntem motivați de încrederea în potențialul României de a contribui la inovația mondială prin startupuri disruptive, de pasiunea pentru misiunea asumată, dar și de mediul și circumstanțele actuale în care România este o piață timpurie, cu nivel scăzut de creare de noi startupuri, nivel scăzut de inovație, cercetare, dezvoltare și antreprenoriat, lucruri care afectează în mod direct economia, numărul companiilor nou înființate și rata de supraviețuire a acestora. Credem că generația de startup din România se află într-un moment de genul «acum ori niciodată», motiv pentru care considerăm acest proiect ca fiind definitoriu în mișcarea startup a noii generații. Ne propunem să creăm cadrul național care să permită startupurilor din România să gândească măreț, să înceapă cu pași mici și să acționeze imediat! În același timp, le încurajam să construiască, să eșueze, să măsoare și să învețe prin abordarea bottom-up (de jos în sus), o abordare ce conferă putere și permite tuturor jucătorilor să contribuie direct și să influențeze rezultatul final”, se arată în comunicatul oficial.

„Îndrăznesc să spun că acest proiect are o abordare revoluționară, deoarece va reduce semnificativ decalajul dintre lumea antreprenorială inovatoare și disruptivă și lumea finanțărilor și programelor europene”, declară Vasile Asandei - Director General ADR Nord-Est.

„M-am întrebat de multe ori: Cum poate România să oprească hemoragia de talente? Am locuit într-un ecosistem în care oamenii colaborau în amonte și în aval în lanțul valoric, nefiindu-le teamă să viseze măreț și să țintească sus! Asta îmi doresc și eu pentru țara mea, să devină un mediu în care oamenii să poată ajunge la cea mai bună versiune a lor, un hub al inovației, un loc pe care tânăra generație să nu își dorească să îl părăsească!”, explică Vlad Gliga - CEO Rubik Hub.