Relația cu profesorii

Nu mă interesa cum sunt profesorii, cum se comportă, mă lăsa rece acest aspect, pe mine mă interesa să obțin informații de la ei și răspunsuri la întrebări.

Am disociat tot timpul materia de profesor. Pentru mine materia era frumoasă și interesantă indiferent de personalitatea profesorului, pentru că ea, materia, îmi oferea posibilitatea de a afla răspunsuri la întrebările mele.

Profesorii veneau și plecau, curând aveam să aflu că pot fi și schimbați, așa ca am înțeles rapid că importanți acolo nu erau profesorii.

Totodată, îmi aduc aminte că am avut profesori absolut execrabili, dar foarte buni pe materia lor, de la care am avut de învățat foarte multe și care nu m-au făcut să îmi pierd dorința de a învăța, indiferent cum se purtau la oră sau cu mine.

Atitudinea profesorului mă făcea să îmi placă mai mult anumite ore, atunci când atitudinea lui era una pozitivă, agreabilă, jovială, cu umor.

Îmi plăceau mult acei profesori care știau să fie prietenii noștri, dar totuși să reușească să rămână profesori. Însă atitudinile și comportamentele necorespunzătoare ale profesorilor nu m-au afectat.

Îmi aduc aminte că le plăteam cam cu aceeași monedă, sfidându-i, corectându-i la ore și arătând într-un mod respectuos că nu am pic de respect față de ei.

De multe ori, în urma unui astfel de conflict, lucrurile se îmbunătățeau. Am avut profesori cu care am început “Cu armele pe masă”, ca pe parcurs să ajungem să fim prieteni, dar asta doar fiindcă ambele părți erau deschise la dialog.

Ba chiar pot sa zic că atitudinea necorespunzătoare a anumitor profesori m-a învățat rapid că notele nu sunt o reflectare directă a capacităților mele și că nu îmi pot face fericiți părinții doar prin intermediul propriilor mele acțiuni.

Așa că mi-am scos rapid din motivație fericirea părinților, deoarece am constatat că nu ține numai de mine. Degeaba mă străduiam eu să învăț bine, dacă tot ce obțineam de la un profesor sau altul erau note de 7 și 8. Așa că, curând, aveam să fiu motivat doar de dorința de a învăța și de a-mi răspunde la întrebări.

De aceea cred că atitudinea profesorului e extrem de importantă în a-l face pe elev să îi placă o materie, dar nu ar trebui să conteze atunci când atitudinea profesorului este una necorespunzătoare.

Atitudinile necorespunzătoare ale profesorilor îi afectează pe elevi din câteva motive. În primul rând pentru că mulți nu au motivația corespunzătoare pentru a merge la școală. Ei sunt acolo doar ca să îi facă pe părinți fericiți și nu văd niciun beneficiu în școală pentru ei, o văd ca pe un chin. Ei nu înțeleg la ce sunt bune toate acele materii, drept urmare, când un profesor se comportă necorespunzător, își găsesc rapid motivul pentru a nu mai învăța la acea materie.