Capacitatea de a atrage elevii spre materiile pe care le predai

Motivația e un factor foarte important, mai important, poate, decât alți factori. Un rol important aici îl au și părinții. Atunci când chiar mă simțeam depășit de o materie, sau de comportamentul unui profesor, interveneau părinții care reușeau să îmi prezinte fața frumoasă a lucrurilor din acel domeniu, astfel încât să continui să îl îndrăgesc.

Îmi amintesc că nu prea mă atrăgeau Istoria și Geografia. Mi se păreau un set inutile de date și locuri care nu îmi serveau la nimic.

În schimb, de fiecare dată când se întâmpla să nu îmi placă istoria, găsea mama o carte frumoasă, cu subiect istoric să mi-o citească și astfel ajungeam să vreau să știu mai multe despre personajele din acea carte.

La fel și cu Geografia, cărțile lui Jules Verne fiind aici cele care mă făceau să vreau să știu mai multe despre Geografie.

Ulterior aveam să descopăr cărți absolut minunate din domeniul istoriei, cum ar fi o carte ce trata statele medievale românești din punct de vedere economic, alte materiale care povesteau de strategii diplomatice aplicate și cauzele anumitor acțiuni, alegeri, realizate de diverși conducători. Chestii mult mai interesante și mai utile, din care un copil poate extrage niște modele de comportament.

Acesta a fost de fapt momentul în care am realizat că nouă, în calitate de copii, nu prea ni se prezintă partea frumoasă a domeniilor pe care le studiem, în cea mai mare parte aici fiind vina profesorilor.

Și ajungem aici la concluzia că nu atitudinea e neapărat importantă, cât capacitatea de a știi să îl atragi pe elev, să îi prezinți utilitatea a ceea ce învață și câteva aplicații practice.