Start-Up Nation - sesiune suplimentară
Dacă vor mai rămâne locuri, programul Start-Up Nation va avea o sesiune în plus. Cei din prima sesiune, care se înscriu până vineri, 14 iulie, la ora 20.00 vor fi evaluați, iar după ce vor fi acordate finanțările acestora, în limita bugetelor, se va deschide o sesiune suplimentară.
Există, însă, un mare număr de potențiali candidați care nu și-au putut finaliza procedura de înscriere, urmare a faptului că n-au reușit să-și înființeze în timp util noile firme – condiție obligatorie a programului - dat fiind suprasolicitarea infrastructurii tehnice a Oficiului National Registrul Comerțului și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Prin urmare, imediat după evaluarea dosarelor depuse în actuala etapă și în limita resursei financiare rămase, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat va organiza o nouă sesiune de înscrieri.
”Obiectivul nostru esențial este să încurajăm tinerii antreprenori și pentru acest lucru este de bun simț să folosim până la ultimul leu resursa bugetară alocată. În acest sens trebuie interpretate declarațiile și atitudinea mea despre programul Start-Up Nation. Am avut reprezentarea că ar fi fost mai simplu să prelungim actuala sesiune...din păcate, motive de ordin juridico-birocratic, pur și simplu, împiedică acest lucru. Ne rămâne, în schimb, opțiunea unei noi sesiuni în perioada imediat următoare, pe care o vom anunța în timp util și care se va desfășura după aceleași reguli ca și actuala sesiune de înscrieri”, explică ministrul Ilan Laufer.
Programul Start-Up Nation are, în acest an, o finanțare de 1,7 miliarde de lei, care asigură, în temeiul legii, suportul activității a 10.000 de noi firme înființate după 31 ianuarie 2017.
Trei bănci partenere la Start-Up Nation
Ministerul a primit 3 oferte concrete - Banca Transilvania, CEC Bank și BCR. Acestea vor acorda credite punte, pentru finanțarea antreprenorilor selectați în programul Start-Up Nation, pe baza acordului de finanțare cu statul. Potrivit lui Ilan Laufer, creditul punte va fi aprobat în doar 10 zile și nu se vor negocia condițiile individual.
Documente necesare pentru Start-Up Nation
Deja e prea târziu să mai depuneți documentele, dacă nu le aveți pregătite, dar puteți să fiți gata pentru o posibilă sesiune suplimentară.
Dacă vrei să descarci toate documentele, le găsești la acest link https://goo.gl/yfPyr8 . Există și o declarație pe proprie răspundere pentru schema de minimis, o cerere de ramburs, un formular de raportare tehnică pentru Programul Start-up Nation, dar și o anexă în care se va face calculul pentru întreprinderile partenere sau legate.
Dacă nu ai mai avut pană acum o firmă, un SRL-D vine cu o serie de avantaje deloc de neglijat: scutire de la plata taxelor la Registrul Comerțului aferente finanțării (deși acum și un SRL se poate înființa cu sub 100 lei), scutire de la plata contribuțiilor de pensie din partea angajatorului pentru 4 angajați (pe perioadă nedeterminată), garantarea în proporție de 80% a unui credit de pană la 100.000 de euro plus o serie de avantaje pe care unele firme de consultanță le oferă societăților de tip SRLD.
Este adevărat, există și o serie de obligații, dintre care cele mai importante țin de reinvestirea a 50% din profit (vă dorim că aceasta să fie cea mai mare problemă, ca după ce ați accesat fondurile Start-Up Nation să aveți 1 milion de euro profit și să nu aveți în ce să investiți 50%). SRL-D-ul nu este obligat să aibă minimum 2 angajați, aceea fiind o obligație ce intră în vigoare doar dacă se accesa programul de finanțare dedicat SRLD, care însă nu mai este de actualitate.
Coduri CAEN eligibile
Ministerul pentru Mediul de Afaceri și Antreprenoriat a publicat pe site-ul său lista codurilor CAEN eligibile în programul România Start-Up Nation. În program vor fi eligibile afaceri noi, create după 30 ianuarie 2017, din domeniile producție (industrie prelucrătoare), industrii creative, servicii, comerț.
Dacă vrei să descoperi codurile CAEN eligibile poți consulta documentul disponibil la acest link.