Leo, participant la prima ediție a taberei Startup Your Life, a creat aplicația Fast Rides pentru a permite celor care se deplasează în aceleași zone să-și împartă gratuit cursele. Am vorbit cu el despre ce face Fast Rides și care sunt perspectivele companiei create.
“Aplicația are două scenarii posibile: driver / passenger. Să spunem că ai mașină și mai vrei să iei cu tine, în mașină, astăzi, 1-2 colegi, atunci o să faci un «ride offer». Aplicația trimite notificare către prietenii tăi care folosesc aplicația. În cazul în care ai nevoie de un ride, creezi un «ride request». Cursele sunt publice by default, dar există posibilitatea să le faci private, adica doar pentru prietenii tăi din aplicație”, a declarat Leo. În versiunea a doua a aplicației, vrea să creeze posibilitatea de a-ți face grupuri de prieteni sau colegi și să poți adăuga prieteni în aplicație, pentru a putea să-i contactezi mai rapid. Ca la BlaBlaCar, cursa trebuie pusă din timp, pentru că nu funcționează ca Uber, în timp real.
Începuturile lui Leo Abu-Saa
Leo a fost pasionat de calculatoare de mic și a avut norocul de avea unul de atunci, un Atari pentru jocuri. Calculatorul a venit cu un manual care te învăța să creezi propriile jocuri, așa cum vorbea și Steve Wozniak la conferința IAA Global de la București. Wozniak spunea că primele aplicații pe care le-a făcut au fost jocurile pentru Atari. Leo a luat-o pe urmele cofondatorului Apple și a avut primul contact cu programarea.
A continuat pasiunea, a făcut facultatea și de 10 ani lucrează în IT, la AROBS Transilvania. A făcut Fast Rides în paralel cu munca, dar a primit ajutor și de la oameni care au făcut-o voluntar. A lucrat pentru Fast Rides când ajungea acasă și noaptea. Începuturile aplicației au fost cele mai grele.
Fast Rides, rescrisă de la zero
“Am vrut să fac aplicația în Xamarin Forms, un framework cross platform care mi-ar fi dat posibilitatea să scriu cod o singură dată și să compilez nativ pe două platforme. Dar teoria și practica sunt diferite. Aveam elemente de design ce nu puteau fi făcute și am ajuns într-un mare impas, la o lună după ce am scris foarte mult cod”, își amintește Leo Abu-Saa.
A luat-o de la zero și a scris cod nativ pentru Android și iOS, deși nu știa nimic despre aceste două platforme. A apelat la un prieten care s-a alăturat echipei și a pornit aplicația de Android. “Am avut ca deadline 1 octombrie. Traficul era infernal și mizam pe frustrarea oamenilor că ar fi mai dispuși să împartă mașina cu cineva, decât să piardă ore în trafic”, spune Abu-Saa.
Ce face Fast Rides diferit?
Aplicația e disponibilă pentru Android și e în dezvoltare pe iOS. După primele două săptămâni, fără promovare mare, are 750 de descărcări în Play Store și 150 de curse active.
Principala diferență față de Uber, Taxify sau BlaBlaCar e că Fast Rides e gratuită. “Noi ne concentrăm pe carsharing în interiorul orașelor, scopul fiind fluidizarea traficului. Cursele oferite sunt gratuite, iar interacțiunea dintre utilizatori e simplă și eficientă.”, a declarat Leo Abu-Saa.
Am avut ca deadline 1 octombrie. Traficul era infernal și mizam pe frustrarea oamenilor că ar fi mai dispuși să împartă mașina cu cineva, decât să piardă ore în trafic
Leo crede că problema transporturilor e că oamenii sunt comozi, iar românii au întipărită în minte proprietatea și fac greu trecerea la carsharing. “Lumea trebuie să conștientizeze că timpul este foarte prețios și nu are rost să-l irosim în trafic. Minutele pierdute în trafic în fiecare zi se tranforrmă în zile la sfârșitul unui an. Și nu cred că-și dorește nimeni să stea blocat în trafic. În plus, ridesharing ul are multe beneficii: mergând cu schimbul cu mașina economisești bani de benzină, economisești timp pentru căutarea parcării, economisești bani de parcare și nu în ultimul rând participi la un stil de viață eco și la reducerea emisiilor de CO2”, spune fondatorul Fast Rides.
“Am pornit de la un calcul simplu, și anume că, 4 minute petrecute în trafic, în plus pe zi, adunate, la sfârșitul unui an reprezinta exact 1 zi din viața noastră. O zi pe care am putea să o petrecem alături de familie și prieteni, nicidecum în trafic. Dar, cu toții petrecem mult mai mult în trafic, nu-i așa?”, se întreabă Leo Abu-Saa.