ICO-urile au devenit o modalitate des întâlnită pentru startup-urile de cripto să atragă finanțare, dar înainte de a vedea care este problema actuală semnalată de către studii de cercetare, să lămurim cum funcționează acestea. Așadar, în timpul unei oferte inițiale de monede, compania vinde o parte dintre monedele digitale la un preț stabilit înainte să le listeze pe o platformă unde investitorii cumpără și vând criptomonede. Apoi, startup-ul folosește banii din tranzacții pentru a-și finanța operațiunile.
Cercetătorii de la Boston College (BC) au analizat 4.003 ICO-uri, care au strâns împreună 12 miliarde de dolari, de la începutul anului 2017. În urma studiului s-a constatat că 56% dintre startup-urile care au mers pe strategia unui ICO au eșuat în primele 4 luni de la oferta inițială, scriu cei de la Futurism, citând din studiul Social Science Research Network. În analiza lor, cercetătorii au monitorizat activitatea companiei pe Twitter, considerând că aceasta ar fi un semn al existenței pe piață.
În urma studiului, s-a determinat că investitorii ar trebui să-și lichideze monedele încă din prima lună din momentul în care startup-ul își listează criptomoneda.
Investiția în oferte inițiale de monede (ICO-uri) este un câmp minat nu doar din cauza faptului că multe startup-uri dispar în câteva luni, dar și din cauza celor care vor să profite de pe urma unei astfel de afaceri prin înșelătorii. De curând, am scris despre o platformă, TruStory, care identifică un ICO fals. Pentru a evita orice risc, poți să citești despre cele patru chestii pe care să le ai în vedere înainte de a investi într-un ICO.