Potrivit datelor Google, România este în topul vitezei de încărcare a site-urilor mobile; chiar și așa, aceasta este departe de așteptările consumatorilor.
Anul trecut, 6 din 10 români cu vârsta de peste 16 ani dețineau un astfel de dispozitiv, potrivit studiului Consumer Barometer 2017, dublu față de 2013. Rata de penetrare a smartphone-urilor se apropie astfel de cea a internetului în România: 69%. Prezent în buzunarul majorității românilor, smartphone-ul a fost adoptat rapid pentru activitățile cotidiene pe internet:trei sferturi dintre utilizatorii români de internet (de peste 16 ani) intră online de pe telefon, față de doar o treime în 2013.
Pas cu pas, smartphone-ul a înlocuit desktopul, laptopul sau tableta ca principală poartă de acces a internetului.
Românii stau pe mobil mai mult decât pe desktop
Anul trecut a fost primul an în care românii au navigat online mai frecvent de pe telefonul mobil decât de pe computer. Potrivit studiului Consumer Barometer 2017, 70% dintre românii conectați la internet spun că folosesc smartphone-ul cel puțin la fel de mult ca desktop-ul pentru a naviga online.
Astfel, peste jumătate dintre persoanele de peste 55 de ani, cu acces la internet, folosesc smartphone-ul pentru navigare online. La tineri (16-34 ani), 9 din 10 persoane sunt utilizatori de internet mobil.
Indiferent de vârstă, internetul a devenit o obișnuință cotidiană în România: 85% dintre cei care sunt conectați la internet intră online în fiecare zi. Activitățile cele mai frecvente, precum căutări, vizionare video-uripe YouTube sau accesare social medias-au mutat pe smartphone. Ponderea mobilului în derularea acestor activități a crescut de 3-4 ori în ultimii 4 ani. Și shopping-ul devine mobil, cu un procent de 27% dintre românii conectați care spun că fac cumpărături de pe mobil la fel de mult ca de pe desktop.
Țara cu cele mai bune site-uri mobile
Viteza de încărcare a paginilor este un aspect critic în cazul accesului online de pe smartphone. Aproape jumătate (46%) dintre participanții în cadrul unui studiu realizat de Googleau răspuns că cel mai frustrant lucru atunci când intră online de pe mobil este atunci când o pagină se încarcă lent. Mai mult de jumătate dintre vizitele derulate pe internetul mobil (53%) riscă să fie abandonate dacă se încarcă în mai mult de 3 secunde.
Ținând cont de importanța vitezei în experiența utilizării internetului pe mobil, Google a analizat, anul trecut, site-urile din 21 de țări europene și 10 industrii diferite pentru a vedea cum se comportă paginile mobile.
Conform acestor date, România stă cel mai bine la capitolul viteză medie de încărcare a site-urilor mobiledintre țările europene analizate: 8,1 secunde, la fel ca Germania, în condițiile în care țări precum Polonia, Italia sau Suedia, viteza media de încărcare a unei pagini este de peste 9 secunde. Chiar și așa, aceste valori sunt mult peste valoarea de 3 secunde, recomandată de Google ca reper de bune practici pentru viteza de încărcare a unui site mobil. Cele mai rapide site-uri sunt cele din zona de tehnologie și retail, cu o viteza de încărcare 7,9 și 8,3 secunde, în timp ce educația și instituțiile publice sunt pe ultimul loc în privința vitezei.