Mai multe companii au încercat săptămâna de lucru de patru zile, dar niciuna mare, de calibrul lui Microsoft. Gigantul american a introdus conceptul în Japonia, în luna august a acestui an. Astfel, angajații Microsoft din Japonia au avut patru zile libere în plus în luna august față de anul anterior.
Timpul petrecut la birou a scăzut dramatic, dar asta nu a afectat productivitatea, ci chiar a crescut-o. Productivitatea, măsurată prin numărul de vânzări per angajat, a crescut cu aproape 40% în luna august comparativ cu august 2018. De asemenea, cheltuielile companiei, precum cele pe electricitate, au scăzut în această perioadă.
În plus, managerii au instat ca angajații să petreacă mai puțin timp în întâlniri și în a redacta răspunsuri pe mail. Întâlnirile nu trebuiau să fie mai lungi de 30 de minute, iar mulți au fost descurajați să le mai facă și să discute pe o aplicație de messenger.
Peste 90% dintre cei 2280 de angajați ai Microsoft din Japonia au fost afectați de aceste decizii. Reprezentanții Microsoft au spus că vor mai derula astfel de experiențe în Japonia pentru a crea un echilibru mai bun între muncă și viața personală a angajaților.