Platforma deține cea mai mare bază de date cu influenceri din România și Republica Moldova – peste 600 de creatori de conținut – iar obiectivele pentru 2020 vizează un rulaj de peste 150.000 euro și dublarea numărului de creatori prezenți în platformă.

Lansată în 2017 de către antreprenorul Florin Grozea, inițial în versiune beta privată, platforma MOCAPP a fost relansată 2019.

Platforma vine în ajutorul companiilor care vor să lucreze cu Influenceri prin trei mari module:

  • Research și Discovery: accesul rapid și transparent la sute de Influenceri, cu toate statisticile la zi, nișe de conținut, platforme, audiențe și onorarii.
  • Implementare și Colaborare:instrumente de comunicare directă între cele două părți, de verificare și discuții pe marginea conținutului creat pentru campanie, inclusiv timeline general de campanie – totul în conversații private și criptate.
  • Raportare și Analiză: rapoarte automate și analiză pe rezultatele campaniilor derulate de către echipele de brand.

Pentru dezvoltarea soluției software care stă la baza platformei, MOCAPP are ca partener tehnologic echipa LIFE IS HARD|Work Soft – prima companie româneasca de software listată la Bursa de Valori București – piața AeRo, care are deja în portofoliu mai multe aplicații premiate internațional și dezvoltate pentru a susține transformarea zonelor urbane în comunități smart city.

Investițiile în dezvoltarea platformei MOCAPP se ridică la 200.000 de euro până la finalul anului 2020, iar în etapa următoare este vizată utilizarea tehnologiei machine learning în cadrul aplicației disponibile pentru branduri, respectiv lansarea aplicației pentru Influenceri, inclusiv în versiune mobilă.

“Digitalizarea este prezenta deja în toate industriile, fie că vorbim de Fintech (banking), InsurTech (asigurări), PropTech (Real Estate), SmartCity sau MarTech (marketing). Având în vedere că tot mai multe industrii își promovează serviciile și produsele pe canale digitale, automatizarea în marketing este un demers care vine în ajutorul tuturor acestor companii și susține optimizarea și eficienta în marketing, folosind tehnologia”, spune Erik Barna, fondator și CEO – LIFE IS HARD.

Pentru a se încrie în platforma MOCAPP, creatorii de conținut au acces gratuit, iar onorariile pentru participarea la campanii de Influencer Marketing ajung în intregime la aceștia. Înscrierea în platformă se face aici https://mocapp.net/signup

Companiile, agențiile și freelancerii care derulează campanii de marketing cu ajutorul creatorilor de conținut online pot testa gratuit platforma timp de 14 zile. După încheierea acestei perioade, accesarea platformei se poate face în 2 variante de abonament: 94 euro/lună (pentru 1 brand), respectiv 230 euro/lună (pentru mai multe branduri).

“Piața de Influencer Marketing depășește 8 miliarde dolari la nivel global, conform cifrelor disponibile în Europa și Statele Unite, si este în creștere accelerată. În România vorbim despre un volum de business estimat la 10 milioane de euro anul acesta, cu procente de creștere care aproape se dublează în fiecare an și peste 2.000 de influenceri relevanți, număr de asemenea în creștere continuă. În acest context, MOCAPP este un proiect care ajută industria de marketing, devenind un instrument pe care specialiștii îl pot folosi în fiecare zi”, spune antreprenorul Florin Grozea.

Creatorii de conținut prezenți în platforma MOCAPP în acest moment sunt:

45% bloggeri/deținători de blog;

32% vloggeri/au un vlog;

25% modele/Lifestyle;

8% sportivi;

7% actori.

Mai mult de 90 dintre influenceri au peste 50.000 de subscribers pe Youtube și peste 120 dintre creatorii de conținut au mai mult de 50.000 de urmăritori pe Instagram.

Cei 600 de influenceri acoperă 60 de nișe de conținut – de la fashion și beauty, la parenting și family, de la muzică și comedie, la food și evenimente.