Un astfel de cadou presupune o investiție de 15 – 300 de euro per angajat, iar cele mai multe merg spre zona gourmet – degustări de praline, cafea etc – sau dezvoltare personală – workshopuri de automachiaj, stil etc.
Trendul cadourilor experiențiale este într-o creștere continuă, în contextul gradului tot mai scăzut de retenție în domenii dinamice precum IT și nu numai. Astfel, angajatorii devin creativi inclusiv în ocazii precum 1-8 martie. Primele creșteri pe acest segment au fost cu adevărat vizibile au fost înregistrate, spun jucătorii din piața cadourilor experiențiale, în 2018-2019.
Mărțișor în corporație: cadouri experiențiale
”Anul trecut, cele mai multe comenzi au fost concentrate de 1-8 martie pe experiențe din zona de beauty – cursuri de self make-up de exemplu – sau de relaxare, cu experiențe custom: seară privată la cinema, lucnh-uri sau cine festive. Acestea din urmă au fost preferate de clienții din segmentul corporate, în timp ce primele au mers mai degrabă spre clienți persoane fizice”, a explicat Oana Pascu, fondator Complice.ro, un magazin de cadouri experiențiale.
Oana Pascu, Complice.ro – cadourile experiențiale, domeniul în care doar cerul poate fi o limită
Ineditul anul acesta vine mai degrabă din abordarea pe care au preferat-o clienții corporate. Astfel, ei au mers mai departe de a oferi un moment custom, dar convențional, cum ar fi o cină privată, o seară de relaxare între colege, dorind mai degrabă să ofere o experiență care să deconecteze complet de taskurile de la birou și mergând astfel spre aceste ateliere gourmet sau de dezvoltare personală.
Buget alocat
Bugetul alocat pentru un astfel de cadou variază între 15 și 300 de euro de persoană, media la nivel corporate fiind de 1400 de euro pentru un proiect din această categorie. Cea mai mare comandă pe Complice.ro pe segmentul corporate a fost înregistrată anul acesta pentru 60 de persoane.
”Față de 2019 observăm o creștere clară în zona de experiențe inedite, de ateliere custom, organizate la sediul clienților din zona corporate. Odată cu diversificarea portofoliului Complice.ro, a crescut și cererea, direct proporțional. Astfel, în 2020, clienții au fost mai îndrăzneți și, în același timp, mai orientați către relaxare, deconectare, mergând spre degustări de ciocolată, macarons, cafea, dar păstrând și o componentă cumva cu tradiție: experiențe din zona dezvoltare personală, cu ateliere de make up și de stil, dar și ateliere olfactive”, a explicat Oana Pascu.
Acestea din urmă sunt preferate și ca experiențe individuale oferite cadou de 1-8 martie. Printre cele mai solicitate experiențe în această perioadă pe segmentul individual se numără ateliere privat de creare a propriului parfum, crearea unei ii la comandă, customizată în cele mai mici detalii, crearea unei bijuterii unicat cu amprentele persoanei dragi.
”De asemenea, tot mai multe cadouri merg în zona de consiliere personalizată de stil, de make up, cu specialiști recunoscuți pe acest segment, cum ar fi Irina Markovits sau Adina Necula. Un segment destul de relevant preferă în continuare experiențele SPA cu tratamente luxuriante pe bază de ciocolată sau miere”, a precizat Oana Pascu.