Vorbim despre Complice.ro, un business care mizează pe cadouri inedite care variază de la experiențe care stimulează adrenalina, simțul vizual sau olfactiv, până la activități în compania unor celebrități, fie ei sportivi sau vedete TV. Am stat de vorbă cu ea în cadrul emisiunii Ziua Zero și am aflat detalii despre cum dezvolți o astfel de afacere, cum a fost trecerea de la corporație la antreprenoriat și care sunt direcțiile de dezvoltare pentru Complice.ro.

Iată câteva dintre principalele ei declarații. Puteți urmări întreaga emisiune mai sus sau la finalul acestui material.

Cum a pornit Complice.ro

Business-ul este lansat acum 3 ani, după o experiență de 15 ani în corporație. A început dintr-o experiență personală - întotdeauna mi-a plăcut să fac altfel de cadouri celor dragi - și am început cumva și ca o urmare a unei nevoi de schimbare.

Ce regăsesc pe site clienții

Experiențe, asta găsesc. Folosofia noastră este că o experiență are puterea de a fi mult mai memorabilă decât orice obiect pe care l-ai primi ca și cadou. Plecând de la această filosofie am dezvoltat foarte mult zona de cadouri experiențiale, cadouri pe care spunem noi că le poți dărui și celor care au de toate. O experiență întotdeauna va surprinde. Trebuie să fie bine aleasă, și spun mereu că trebuie să fie o experiență pozitivă.

De obicei, zona de cadouri experiențiale este asociată cu zona de adrenalină mai mult și te gândești la orice zbor cu elicopterul, cu parapanta, sărituri cu parașuta. Noi am dezvoltat și zona de cadouri pentru cupluri, zona culinară, tot ce înseamnă gourmeț, tot felul de ateliere, de degustare de cafea, de ciocolată, de cooking.

Îmi place foarte mult pentru că este un domeniu în care spun că the sky is the limit. Atât timp cat găsești partenerul potrivit poți să aduci foarte multe produse noi în portofoliu.

Percepția de început asupra business-ului?

De cele mai multe ori, când povestesc despre ceea ce facem, oamenii sunt foarte încântați. Reacția este “wow! ce tare, nici nu știam că există așa ceva”. Ceea ce am constatat de-a lungul timpului este ca oamenilor le place să fie complice.

Puteți afla mai multe detalii despre povestea Complice.ro și din acest material.

Investiția initală in Complice.ro

Din punct de vedere financiar, eu spun că a fost undeva la 5.000 de euro care au însemnat site-ul, fiind vorba despre un magazin online, după care mai sunt elementele de branding, vizual. Ulterior însă, investiția semnificativă este în partea de promovare pentru că trebuie să susții un business de nișa. Fiind ceva nou, înainte să afle despre Complice, clientul trebuie să afle despre posibilitatea de a oferi un altfel de cadou decât cele tradiționale, obiect. Așa că partea aceasta de educare și promovare este continuă.

În afară de partea financiară, o investiție importantă este curajul de a porni o astfel de afacere, de a face acest pas.

Cum se promovează un business de acest gen

Fiind online, Google și AdWords sunt niște lucruri mandatorii. În rest, tot ce înseamnă informație în presă, în orice fel, prin care putem ajunge mai repede și mai targetat la publicul pentru care avem noi produse și pentru care am dezvoltat portofoliul. Încercam să ne ducem și spre o comunicare mai apropiată, în tot felul de evenimente, mai ales de business.

Îmi place foarte mult pentru că este un domeniu în care spun că the sky is the limit

Cine sunt clienții Complice

Inițial, când am început business-ul, dezvoltat portofoliul din punct de vedere al persoanelor fizice. Acum 1 an și jumătate am ajuns la concluzia că partea de corporate are o pondere foarte mare. Cumva a venit și dinspre clienți, pentru că am avut clienți persoane fizice, care aveau niște joburi, iar în momentul în care au nevoie de anumite lucruri în întres de business, au venit și ne-au solicitat. Atunci am zis ok, clar e un potențial aici și are sens să dezvoltăm deva customizat.

Zona de corporate este acum extrem de importanță pentru noi. Din cifra de afaceri pentru acest an, zona de corporate are o pondere de 50%.

Ce urmează pentru Complice în 2019

Vreau să dezvolt zona de cadouri pentru copii și zona de cadouri pentru familie. Asta și pentru că, de multe ori, copiii din ziua de azi sunt obișnuiți să primească jucării și cu alte ocazii, nu doar de ziua lor. Atunci apare provocarea de a-ai găsi un cadou potrivit. Trebuie să te duci în altă zonă și cea de cadouri experiențiale este de impact. Zona de petreceri pentru copii este o altă zonă pe care ne dorim să o dezvoltăm, și foarte mult partea de timp pe care familia o petrece împreună cu copilul. Vom dezvolta și portofoliul obișnuit. Vom încerca să avem mai mulți parteneri pe aceeași zonă, ca în momentul în care avem mai multe solicitări să putem fi mai rapizi. Ținând cont de segmentul de clienți pe care îl avem, timpul este o mare provocare.

Ținând cont de segmentul de clienți pe care îl avem, timpul este o mare provocare

Cum a fost trecerea de la job în corporație la antreprenoriat

Cu câțiva ani înainte de a lua decizia știam că la un moment dat voi vrea să fac ceva, să am un business. Am economisit din banii pe care îi câștigam că angajat iar acest lucru mi-a oferit un confort financiar important. Nu aș putea spune că a fost ceva extrem de brusc, dar oricum realitatea bate filmul.

Îți trebuie foarte multă disciplină ca să poți să te duci pe un anumit drum.

Detalii despre atragerea partenerilor, monetizarea unui astfel de proiect, ponderea clienților recurenți, dar și despre cadoul potrivit pentru un parter de business, aflați din materialul video.