Astfel, MerchantPro alocă o parte din echipa sa pentru a asista afacerile locale cu magazine offline, puternic afectate de starea de urgență și contextul epidemiologic. 7 specialiști în ecommerce din echipa MerchantPro sunt dedicați începând de astăzi pentru implementarea în timp record a unui magazin online complet funcțional pe platforma MerchantPro.
În cadrul acestei inițiative de sprijin, intitulate Oxigen prin eCommerce, afacerile offline pot beneficia de asemenea de acces gratuit la platforma de ecommerce MerchantPro.
”Datele din platforma MerchantPro arată că segmentul online înregistrează evoluții pozitive în această perioadă, cum era de altfel de așteptat. Săptămâna trecută, s-au înregistrat creșteri semnificative ale numărului tranzacțiilor și valorii medii ale comenzilor, cu 25% și respectiv 22% față de aceeași săptămână a anului anterior. Credem astfel că, pentru afacerile de retail care funcționau până nu demult în spații offline, lansarea unui magazin online care să propună chiar și o ofertă parțială de produse poate fi o soluție pentru continuarea activității economice în această perioadă”, declară Arthur Rădulescu, Director General ShopMania Net, compania care administrează MerchantPro.
Pe lângă suportul alocat intern de echipa MerchantPro, demersul Oxigen prin eCommerce vizează și atragerea altor specialiști eCommerce care pot veni în sprijinul afacerilor locale nevoite să se adapteze la vânzările online într-un timp foarte scurt, în condiții de siguranță, precum specialiști în marketing online, social media, fotografi etc.
”MerchantPro este o soluție SaaS pentru eCommerce foarte ușor de integrat în fluxul firesc operațional al unui business. Antreprenorii și cei implicați în afaceri locale offline sunt însă acum într-o situație fără precedent, în care orice ajutor pentru ținerea pe linia de plutire a afacerii lor este foarte important. Prin urmare, am alocat o parte din echipa noastră care să-i asiste cu know how, sfaturi și soluții pentru procesul de lansare a magazinului online. Prin profilul sau de SaaS, platforma MerchantPro permite oricum lansarea in foarte scurt timp a unui magazin online complet echipat, fara necesitatea ca detinatorii acestuia sa aiba cunostinte tehnice, dar acest taskforce pe care l-am alocat vine să accelereze și mai mult procesul. De asemenea, am inițiat deja discuții cu parteneri care ar putea asigura partea de procesare plăți sau curierat, dar facem un apel la solidaritate și către toți cei care pot oferi servicii conexe gratuite sau la prețuri speciale pentru magazinele care fac pașii către online forțați de contextul socio-economic actual”, adaugă Arthur Rădulescu.
În martie, creștere de 18% a numărului tranzacțiilor față de anul trecut
Primele trei săptămâni din luna martie au adus o creștere de 18% a numărului de comenzi preluate de magazinele online din platforma MerchantPro, față de aceeași perioadă a lui 2019. Săpămâna trecută (16-22 martie), creșterea a fost de 25%, în timp ce in prima săptămână a lunii martie (2-8 martie) dinamica a fost de +13% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
”La nivelul celor peste 1.000 magazine online care funcționează pe platforma MerchantPro se remarcă o creștere semnificativă față de anul anterior, semn că publicul se îndreaptă tot mai mult către comenzile online pentru a-și satisface nevoile de trai și de adaptare la situația actuală, de la produse de îngrijire, curățenie sau alimentare, până la produse din categoriile fashion sau home&dec”o, spune Arthur Rădulescu.
Ca urmare a îndemnului general de a evita folosirea plăților numerar și a limita interacțiunea cu personalul firmelor de curierat, plățile efectuate online la nivel de platformă MerchantPro s-au dublat în cea de-a treia săptămână din martie față de începutul lunii.
Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse. MerchantPro a înregistrat anul trecut afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de 2019.