Doar în luna martie, prin intermediul platformei BursaBinelui.ro, au fost realizate 2.020 de donații, în valoare medie de 104 lei fiecare. Acestea au sprijinit 37 de proiecte înscrise pe platformă, iar 26de ONG-uri au primit ajutorul de care au atât de multă nevoie.

Pe platformă sunt integrate mai multe ONG-uri către care oamenii pot dona. Platforma dezvoltată alături de cei de la EuPlatesc.ro are 7 ani deja, iar în ultima perioadă eforturile s-au îndreptat către ajutorarea luptei față de Covid-19. Platforma vrea să fie site-ul care ajută ONG-urile fără comisioane.

„Prin Bursa Binelui, platforma dezvoltată în parteneriat cuEuPlătesc.ro, am vrut să aducem împreună organizațiile care au nevoie desprijin și oamenii care vor să se implice și să doneze pentru cauza în carecred. Am făcut multe competiții prin care am încurajat strângerile de fonduripe platformă și am premiat cele mai active organizații. În acest fel, le-ammotivat să strângă cât mai multe fonduri într-un mod creativ”, spune Nicoleta Deliu.

Obiectivul platformei a fost să încurajeze donațiile de valori mici, pentru că nu toată lumea-și permite să facă donații mari deodată. Ideea de bază a fost ca la 5 lei donați către o organizația aceasta chiar să primească 5 lei.

Pentru a se asigura că ONG-urile de pe platformă merită donațiile oamenilor, în momentul când acesta se înscrie pe platformă, se face o cercetare despre organizație. „Astfel acceptăm doar acele organizații de bună credință, capabile să-și justifice resursele și activitatea”, spune Nicoleta Deliu.

În momentul de față sunt 600 de ONG-uri înscrise care pot comunica direct din platformă cu donatorii lor și le pot raporta rezultatele.

Pentru a ajunge listate pe Bursa Binelui, ONG-urile trebuie să-și facă un cont de utilizator, să semneze un contract de decontare cu EuPlatesc.ro în baza căruia primesc bani și să înscrie proiectul pentru care vor să strângă fonduri, deoarece trebuie să existe un scop clar.

Donațiile făcute de oameni pe site sunt decontate o dată pe lună de ONG-uri, între 1 și 15. Plățile pe site se fac doar cu carduri și sunt securizate prin EuPlatesc.ro.

„Bursa Binelui este o platformă de donații fără comision, singura de acest gen din România, nu o platformă de crowdfunding, de aceea toate donațiile atrase ajung integral la organizații, indiferent dacă este strânsă suma target în termenul setat pentru proiect sau nu”, explică Nicoleta Deliu.

Planurile pentru perioada următoare pe Bursa Binelui

„Învățăm din mers să conviețuim cu virusul și vom mobiliza în continuare resurse pentru a ajuta comunitatea să treacă peste aceasta perioadă dificilă. Am alocat 2,5 milioane de lei în sănătate și educație, pentru susținerea luptei contra coronavirusului și vom continua să investim pentru că ne dorim să contribuim la un viitor mai bun pentru România”, spune Nicoleta Deliu.

Pe lângă Bursa Binelui, BCR a investit și în educație financiară prin intermediul proiectului Școala de Bani, iar atelierele s-au mutat online.

„Vom dezvolta Bursa Binelui și vom susține organizațiile mici și mijlocii să se dezvolte, investim în tineri și susținem dezvoltarea ecosistemelor locale prin proiectul Capitala Tineretului. Legat de planurile pentru viitor, vom continua să investim în educație și tehnologie pentru a obține schimbări reale în comunitate”, spune Nicoleta Deliu.

Cum să ajungă ONG-urile la oameni mai bine și cum a fost perioada aceasta?

„Am văzut în perioada asta extrem de multă dorință de a ajuta și am observat că s-au strâns mulți bani care au ajutat spitalele să fie un pic mai bine pregătite să facă față momentului”, spune Nicoleta Deliu, descriind această perioadă din ultimele două luni jumătate.

Din orice situație grea putem extrage și lucruri bune. „Îmi doresc ca acest spirit de implicare și dorința de a ajuta să rămân la fel de vii. Iar când nu vom mai avea nevoie de măști și de combinezoane, vom avea copii care au nevoie de mâncare, haine și rechizite pentru a merge la scoală, vom avea bătrâni care au nevoie de ajutor, vom avea tot felul de grupuri de oameni cu probleme care au nevoie de susținere”, spune Deliu.

Pentru ca un ONG să aibă succes, spune Nicoleta Deliu, e important să aibă o legătură strânsă cu donatorii, ca aceștia să susțină cauza pe termen lung și nu doar printr-o donație singulară.

„Trebuie să fie transparenți, să le arate oamenilor ce proiecte au implementat cu ajutorul lor și să-i informeze constant despre modul în care se implică în comunitate. E esențial ca ONG-urile să comunice constant pentru că am cunoscut oameni care fac lucruri minunate, dar nu le promovează suficient și nu află nimeni de ele”, spune reprezentanta BCR.

În plus, spune Nicoleta, e important brandul personal, ca fondatorii să iasă și să povestească despre lucrurile bune pe care le fac, să-și asume cu nume și chip implicarea, pentru că așa vor atinge corzile emoționale ale oamenilor, iar emoția e un element care-i determină pe aceștia să doneze.