Compania are în acest moment cca. 85% dintre cei aproape 4.000 de angajați în sistem de lucru de acasă, iar această tranziție s-a făcut într-un timp de mai puțin de două săptămâni, la debutul crizei pandemice.
“Chiar dacă trecerea către un sistem de lucru la distanță a fost realizată într-un timp foarte scurt, în contextul pandemiei Covid-19, angajații noștri s-au adaptat foarte rapid noilor condiții. Conceptul nu era unul străin în companie, având în vedere că și înainte aveam un procent important dintre colegi care lucrau și de acasă pentru 1-2 zile pe săptămână. Am fost plăcut impresionați că, în noile condiții, angajații sunt mai prompți și mai punctuali, fiind eliminat factorul deplasării, al navetei pe distanțe lungi, sau efectele concediilor medicale care reprezintă o problemă mare în toată țara”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Potrivit afirmațiilor sale, chiar și anterior declanșării crizei provocate de pandemia Covid-19, aproximativ 10% dintre angajații CGS România lucrau de acasă, cel puțin pentru câteva zile din săptămână, ponderea aceasta situându-se mult peste media raportată la nivelul pieței locale.
Potrivit unui studiu Eurostat, în 2018, pe piața din România, doar 0,4% dintre persoanele active în câmpul muncii lucrau remote, în timp ce la nivel european, procentul era de 5,2%.
De asemenea, conform studiului Eurostat, țările “campioane” la implementarea unui sistem de lucru de la distanță erau Olanda (14%), Finlanda (13,3%), Luxemburg (11%), Austria (10%) și Danemarca (7,8%).
“ În urma unui sondaj intern, a rezultat că majoritatea celor care lucrează de acasă au un grad de satisfacție ridicat menționând cu preponderență aspecte pozitive, precum eliminarea transportului către birou, traficul, liniștea, confortul și siguranța casei. Toate acestea se transpun într-un grad de concentrare și implicare mai ridicate”, a mai spus Vladimir Sterescu.
“Această creștere a duratei apelurilor se datorează mai ales faptului că toți cei care au nevoie de suport vor să fie siguri că își rezolvă toate problemele într-un singur apel. De asemenea, de foarte multe ori apelanții ne întreabă care este situația privitoare la COVID-19 în țara noastră sau în orașul de unde preluăm apelul, ducând astfel la un apel mai lung, dar și mai personalizat, care este un alt aspect pozitiv”, a subliniat Sterescu.
“Am observat companiile că au venit cu oferte interesante, adaptate noilor condiții, respectiv clienții s-au îndreptat foarte mult către achiziții prin procese digitale, în timp ce procesele de finalizare ale vânzărilor au fost și ele adaptate pentru a se închide digital”, a incheiat Vladimir Sterescu.