Ultimele 14 luni au fost dificile pentru antreprenorii mici și mijlocii în România. Unii au rezistat, iar alții au găsit modalități prin care să-și crească afacerea.
Chiar și făcând abstracție de contextul pandemic, nu se poate spune despre mediul antreprenorial din România că beneficiază de prea mult suport. În lumea micilor afaceri, orice detaliu, orice plată, orice client nou sau recomandare venită din partea unui client fidel, orice parteneriat încheiat cu un alt business, aduce cu sine efecte pozitive și contează mai mult decât ne putem imagina. Vom vedea împreună cât de importantă este susținerea, de la cea din partea prietenilor sau familiei, la cea venită dinspre partenerii de business sau actorii importanți din interiorul unei industrii, precum este cea a tehnologiei de plată.
De aceea, alături de Visa, o companie care conectează consumatori, întreprinderi, bănci și instituții publice din peste 200 de țări și teritorii, lansăm proiectul „Marile afaceri mici”. Vă vom aduce aproape antreprenori din România cu poveștile lor despre pașii pe care i-au parcurs în diverse domenii, unii mai in zig-zag, alții mai hotărâti, pe un drum care la început pare drept, însă atunci când vine vorba de construirea unui business, se dovedește a fi cel puțin aventuros
Vom discuta cu antreprenori care astăzi sunt respectați și cunoscuți în industriile în care activează, invitați la evenimente să împărtășească din experiența acumulată, dar care la rândul lor au pornit cu pași mici.
În cadrul unor video-uri speciale, vom afla cum au luat naștere afacerile, ce ar fi trebuit luat în calcul în planul de business specific, ce au făcut antreprenorii în anii care au trecut pentru a ajunge unde sunt astăzi, dar și ce unelte digitale și parteneriate s-ar fi dovedit utile dacă le-ar fi fost accesibile sau le-ar fi menționat în listele de priorități.
Stai cu noi în următoarele săptămâni pentru a descoperi acești antreprenori de succes din România, nume cunoscute sau mai puţin cunoscute, care vor arăta că nici pentru ei nu a fost ușor, dar au luptat mereu.
Ce nevoi au IMM-urile din România
Conform unui studiu Visa, 8 din 10 afaceri mici și mijlocii la nivel internațional și-au schimbat modul în care-și desfășoară activitatea de business pentru adaptare la noul context. Acestea au făcut tranziția de la comerțul tradițional la cel online și 43% vând deja produsele lor online, acceptă plăți contactless în proporție de 39% și se promovează în rețelele sociale și pe internet în proporție de 38%.
La nivel global, România este poziționată pe un loc fruntaș în ceea ce privește adoptarea inovațiilor și tehnologiilor noi pentru plățile digitale.
Platforma de susținere a antreprenorilor
Pentru a susține antreprenorii din România, Visa a lansat o platformă dedicată IMM-urilor prin care fondatorii acestora pot accesa soluții de digitalizare, dar și oferte speciale pentru adaptarea la noua realitate economică.
Antreprenorii pot accesa platforma integrată pe https://www.visa.ro/marileafacerimici.html unde au la dispoziție informații practice pentru dezvoltarea afacerii. Aici pot găsi informații și resurse pentru a-și crea ușor și rapid un website pentru afacerea lor, sfaturi pentru a vinde online și servicii de promovare prin care pot atrage noi clienți.
Pentru că dezvoltarea afacerii nu are cum să nu se facă online acum, antreprenorii au oferte și reduceri de până la 85% la oferte de telefonie mobile și date, creare website și magazin online, servicii de curierat FAN Courier, training-uri pentru ei și angajații lor de la Trend Consult, semnătură electronică de la Trans Sped, servicii medicale de la Regina Maria, facturare prin SmartBill, gestionare de stocuri prin Ebriza, soluții de optimizare a producției prin Kfactory, dar și reduceri la hoteluri și restaurante.Pe lângă aceștia, poți accesa serviciile Tailent, care oferă soluții de automatizare prin roboți software pentru optimizarea fluxurilor, dar și cele Yellow Creators, care oferă conținut vizual pentru promovarea afacerii tale în toate mediile.
De asemenea, e important să primești sfaturi de la cei mai mari și buni, așadar Google a creat un playbook cu sfaturi pentru promovarea prin Google Ads, iar Canva, Shopify, Wix, Squarespace, Wordpress, Facebook Blueprint, Sprout Social, Tailor Brands oferă soluții și discount-uri.