Astfel, Alexandru Cojocaru (CTO) și Marian Știrbescu (CEO), absolvenți de electronică și telecomunicații, cu experiență de 15 ani în dezvoltarea și implementarea de software de business pentru companii medii și mari, în diverse domenii de activitate ca sectorul telecom, retail și banking, au creat Colltrain, platforma prin care participanții pot să lucreze în echipe și să trăiască experiențe de învățare într-un mediu în care au ocazia să se exprime activ și să interacționeze productiv.
În mod practic, oricine știe sa folosească un browser web pe computer PC sau Mac, poate utiliza Colltrain de oriunde din lume. În mod frecvent, trainerii folosesc Colltrain în livrarea de cursuri împreună cu alte aplicații cum ar fi Zoom, Microsoft Teams sau Google Meet.
Alexandru Cojocaru, cu experiență corporate în industrii ca telecom și software development, coordonează dezvoltarea și întreținerea platformei Colltrain, iar Marian Știrbescu are rolul de manager de produs și se ocupă de activitatea de vânzări a aplicației pe piața europeană. Planurile de internaționalizare ale Colltrain vizează, în primă fază, piețe ca Marea Britanie, Franța, Ungaria și Polonia.
“Principale beneficii ale digitalizării activității de învățare sunt oportunitatea de a continua businessul de training în mediul online, experiența de învățare inedită și gradul mare de implicare a participanților, precum și disponibilitatea unei biblioteci de activități predefinite cu care poți să ai un start rapid pentru livrarea la distanță. Nu în ultimul rând, dacă aceștia își doresc, pot să-și creeze propriile șabloane de activități, utilizând un design propriu”, a declarat Marian Știrbescu, CEO si co-fondator Colltrain.
Clienții Colltrain sunt companii de training, freelanceri și departamente interne de training care au posibilitatea de a utiliza platforma în cadrul unui abonament lunar sau anual. Tot mai multe companii livrează training la distanță în mod sincron și au decis să își transforme activitățile colaborative din sală pentru modul de interacțiune online. În opinia Colltrain, viitorul activității de training este preponderent digital. Platformele video oferă capabilități de a ne auzi si de a ne vedea, iar posibilitatea de a lucra cu participanții în grupuri restrânse (breakout rooms) face posibilă implementarea de activități experiențiale. Astfel, activitățile de training se vor muta preponderent în mediul online: costul total scade la o treime față de un training clasic, iar participanții se simt mai protejați și sunt mai deschiși în mediul digital. Prin digitalizare, trainingul ajunge și la alte categorii de angajați care înainte nu aveau acces la activități de învățare, iar flexibilitatea (spre exemplu, sesiunile de training de 4h au devenit mai populare, iar cursanții pot să balanseze mai bine oportunitatea jobului cu training-ul).
În dezvoltarea și implementarea strategiei de Go-to-Market, fondatorii Colltrain se confruntă cu nevoia de a trece de la modul de operare pre-seed la dezvoltarea unei companii operaționale (cu echipe de vânzări, customer service, marketing, etc) și cu oportunitatea finanțării acestei tranziții de la abordarea start-up la cea de scaleup.
Pentru anii 2021 și 2022, fondatorii Colltrain și-au propus extinderea numărului de clienți din segmentul companiilor mari cu departamente interne de training și dezvoltarea de funcționalități și șabloane care susțin livrarea de teambuilding online, inclusiv jocuri noi.
De asemenea, Colltrain urmărește dezvoltarea de parteneriate cu creatorii de conținut de training și pregătirea unui marketplace care să le ofere acestora posibilitatea de a-și promova și monetiza activitățile de training pe care le-au creat.