Implicat în dezvoltarea ariilor strategice ale grupului ING precum core banking, canale digitale, produse bancare și managementul datelor, hub-ul de tehnologie dezvoltă în prezent peste 120 de servicii către 24 de entități ING și a ajuns la 1300 angajați în acest an. Compania își urmează planurile de dezvoltare a portofoliului de servicii, continuând angajările atât în București, cât și în alte regiuni ale țării, unde oferă contracte de muncă de la distanță.
Extinderea companiei cu un nou birou în Cluj urmărește atât planul de dezvoltare a companiei pe termen lung, cât și nevoia de adaptare la modul de lucru hibrid pentru colegii din toată țara. Noul birou din Cluj va funcționa ca un centru al regiunii Nord-Vest și va fi un punct de conexiune cu comunitatea IT din această zonă a țării.
„În momentul acesta, dată fiind situația pandemică, sănătatea și siguranța angajaților reprezintă o prioritate pentru noi și toți angajații ING Tech România lucrează de acasă. Avem în plan să facem tranziția către un mod de lucru hibrid – mod de lucru ce va fi definit împreună cu angajații - în momentul în care situația ne va permite acest lucru. Această direcție se va aplica tuturor colegilor, inclusiv celor din Cluj și din regiune, care vor avea la dispoziție un birou fizic pentru a putea susține în viitor noul mod de lucru hibrid”, declară Marian Ion, CEO ING Tech România.
Pentru moment, compania intenționează să angajeze un grup restrâns de specialiști cu experiență, care sa pună bazele biroului din Cluj-Napoca, urmând ca în perioada următoare să se formeze echipe ce vor contribui la dezvoltarea de proiecte globale în zone precum managementul datelor sau canale și platforme digitale.
Anul acesta, echipele din ING Tech au lucrat la dezvoltarea unei soluții pentru companiile mici și mijlocii, care va permite clienților din acest segment deschiderea unui cont 100% digital. Soluția este în curs de dezvoltare pentru țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg, urmând să fie extinsă în următorii ani la nivel global.
Hub-ul lucrează și la dezvoltarea unui serviciu care anticipează constant nevoile curente și viitoare ale clienților ING și adaptează următorii pași ai clientului în relația cu banca, folosindu-se și de inteligența artificială. Acest serviciu va fi lansat în primă fază în Italia, urmând ca anul viitor să fie lansat în România și Filipine.
În zona de web și mobile, ING Tech contribuie în prezent la dezvoltarea aplicațiilor de internet banking pentru Olanda, Belgia și Luxemburg, urmând ca în următorii doi ani să continue cu dezvoltarea de aplicații de internet banking pentru alte țări din ING.
În 2022, ING Tech va continua să dezvolte proiectele din zonele principale ale companiei precum core banking, canale digitale și aria de managementul datelor și va începe dezvoltarea de servicii și aplicații end-to-end dezvoltate integral de specialiștii IT din ING Tech România. La începutul anului viitor, sau imediat ce situația pandemică va permite, compania plănuiește să formalizeze mutarea în noul sediu din București – acum în curs de amenajare – și să inaugureze biroul din Cluj. Ambele sedii vor funcționa ca centre regionale, adaptate modului de lucru hibrid.
Noul mod de lucru hibrid va fi definit împreună cu angajații și va fi structurat modular, astfel încât fiecare zonă de business și fiecare echipă să își poată defini gradul de prezență la birou și ritualurile de lucru, în funcție de contextul din echipă și de situațiile individuale ale colegilor.
ING Tech își va păstra ritmul de creștere dinamic, având în plan să ajungă la 1500 de angajați în perioada următoare. Compania a crescut constant, de la 250 de specialiști IT în 2016, până la 1300 în prezent. Cifra de afaceri a ING Tech România a evoluat odată cu numărul de angajați, de la 18 milioane de euro în 2016, până la 68 de milioane de euro la finalul anului 2020.