Mai multe detalii despre modul în care funcționează soluția au fost oferite de către reprezentanții celor două companii în cadrul unui eveniment de lansare.
Bazele platformei au fost puse în 2018, într-o ședință de inovare derulată de echipa din spatele soluției. Dezvoltarea ei a început în 2020, fiind obținut un grant prin intermediul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020 - cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională - „Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală și competitivă”.
”Pe vremea respectivă se știau foarte puține despre analiza comportamentală(...) După doi ani de zile putem spune că astăzi suntem un start-up de înaltă tehnologie, cu o platformă de automatizare a proceselor de business bazată pe un sistem propriu de recomandare, ce folosește inteligența artificală pentru a aduce utilizatorului o experiență personalizată, atât în e-commerce cât și în retailul clasic”, povestește Delian Coroama, CEO al companiei WebMagnat.
Experiența personalizată este oferită prin intermediul conturării a unei hărți ce arată parcursul comportamental al utilizatorului într-un mod neinvaziv, astfel încât să fie recunoscute nevoile sale de consum.
”Ne transformăm într-un asistent personal de cumpărături, de data aceasta asistentul personal al cumpărătorului, dar care în același timp sprijină și magazinul online sau retailerul”, explică Delian Coroama.
Unul dintre diferențiatorii platformei, conform reprezentanților WebMagnat, este că oferă aceste date fără a se baza pe module de cookies și, de asemenea, apelează la mecanisme de analiză a atitudinii pe care clienții le au față de experiența pe care business-urile de la care cumpără le-o oferă.
”În modul acesta avem partea de NPS(net promoter score) într-un mod automatizat, fără a mai fi nevoie de uzualele chestionare”, precizează Delian Coroama.
Automatizarea proceselor de business în ceea ce privește înțelegerea clientului și a modului în care acesta își dorește să interacționeze cu businessul, este urmată de o automatizare a comunicării cu acesta și în final de vânzare a produselor de care e interesan, printr-un proces mai rapid.
”Înțelegând în mod unic fiecare utilizator putem să creăm sugestii personalizate pentru acesta. Putem să ducem această personalizare chiar și în omnichannel, ajutând retailerul să înțeleagă parcursul și istoricul clientului prin mai multe canale”, precizează Coroama.
În plus, dezvoltarea platformei SmartBusiness își propune să aducă și anumite rezultate în cercetarea unor noi tehnologii, precum cea de Eye-tracking, care poate fi folosită în domenii de interes precum comportamentul consumatorului, luaterea deciziilor etc.
”Tehnologia de Eye-tracking este una care ne preocupă de peste 6 ani de zile(...) Astăzi, pot spune că am democratizat această tehnologie în sensul în care poate fi utilizată cu camere web de pe orice laptop, interfața de utilizarea este una mai intuitivă pentru orice utilizator, iar arhitectura are în centrul ei un concept de anonimizare nativă”, adaugă Ionuț Țața, CEO Iceberg.
Conform reprezentantului Iceberg, sunt colectate informații cu ajutorul unei camere web, proces prin care se observă care sunt acțiunile utilizatorului, dar fără a se cunoaște identitatea acestuia.
Puteți afla mai multe despre platforma SmartBusiness urmărind integral conferința de mai jos