Ce televizor costă 150.000 de euro? Limitless nu a dezvăluit și numele produsul, însă este posibil să fie acest televizor Samsung cu tehnologie Micro LED 4K care în acest moment are un preț de 730.000 de lei
Potrivit Limitless Agency, care a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie - cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori - cu 3% (5 milioane useri) și număr de sesiuni în eshop-uri - cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).
Top industrii cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 vs 2021:
- IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%
- Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%
- Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%
- Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%
- Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%
- Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%
- Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%
- Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%
- Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5%
- Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%
“Ediția de Black Friday de anul acesta a fost mult mai așteptată de consumatorii finali comparativ cu edițiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creșterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflației, achiziționând la reduceri consistente față de o zi obișnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediția de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-și îndeplinească nevoile, dar și pentru a achiziționa produse mai puțin accesibile la prețuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoții”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.
Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creșteri privind comanda medie - cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) și venitul mediu per utilizator - cu 6% (la 1,68 euro). În același timp, au scăzut numărul de comenzi - cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri - cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori - cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri - cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) și rata de conversie - cu 2,6% (la 2,05%).
Industriile cu cele mai mari vânzari în perioada 1-13 noiembrie
- IT&C: 32 milioane euro, în scădere cu 11,8%
- Fashion: aproape 4,5 milioane euro, în creștere cu 9,4%
- Auto: 1,6 milioane euro, în scădere cu 6,9%
- Casă & Grădină: 1,5 milioane euro, în creștere cu 24,7%
- Librărie: 535.000 euro, în scădere cu 10%
- Bijuterii: 485.000 euro, în creștere cu 10,4%
- Food: 462.000 euro, în scădere cu 0,6%
- Baby: peste 417.000 euro, în creștere cu 68,3%
- Beauty: aproape 407.000 euro, în scădere cu 23,1%
- Pharma: 367.000 euro, în creștere cu 19,5%
Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumparaturi în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday și 42% au cumpărat de Black Friday. În 2022, doar 13% din consumatori fac cumparaturi spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online prețul este criteriul principal în decizia de achiziție.
În ultimii ani, piața de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creștere estimată de 13% față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricțiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiți să cumpere online.
În plus, spre deosebire de alte piețe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online și doar 45% sunt interesați să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.