”Rezultatele de astăzi combat concepțiile eronate legate de modelul de afaceri al Klarna, demonstrând că acesta este extrem de agil și sustenabil, în timp ce susține o bază numeroasă de consumatori să ia decizii financiare sigure. Au existat voci care au susținut că Klarna se va confrunta cu dificultăți în climatul macro-economic dur, cu rate ale dobânzilor ridicate, dar, după ce am condus compania prin criza financiară din 2008, știam că avem un model de afaceri puternic și rezistent pentru a ne ajuta. În ciuda mediului volatil, am făcut exact ceea ce ne-am propus", spune Sebastian Siemiatkowski, CEO al Klarna.
Revenirea la rentabilitate, înainte de termenul stabilit
Performanța pierderii de credit s-a îmbunătățit cu -41% față de anul precedent, aducând rata globală de pierdere a creditului la 0,39% pentru prima jumătate a anului. Acest lucru s-a întâmplat odată cu creșterea veniturilor din vânzări, cu GMV continuând să depășească comerțul electronic, crescând cu 14% față de anul anterior în T2 2023, în timp ce comerțul electronic global a rămas constant, la 0%.
Veniturile au crescut cu 17% față de anul precedent, la 5.5 miliarde de coroane suedeze, iar veniturile pentru comercianți au crescut cu 23% în aceeași perioadă, pe măsură ce Klarna a semnat noi parteneriate cu branduri precum Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan și Uniqlo.
Klarna continuă să aibă succes în toate piețele în care intră, cu accentul pus în ultimii ani pe câștigarea pieței din SUA, care continuă să obțină rezultate.
T2 a marcat al treilea trimestru consecutiv de profit brut în SUA, una dintre cele mai mari piețe de consum din lume, în parte de noua colaborare a Klarna cu Airbnb, care se va extinde din SUA către piețele europene în săptămânile următoare.
Creșterea valorii pentru clienți cu ajutorul inteligenței artificiale
Ca prima bancă din Europa bazată pe inteligență artificială, Klarna își accelerează misiunea de a revoluționa industria de retail banking, concentrându-se pe valoarea pe care o aduce clienților în locul venitului obținut de pe urma lor.
Inițiative ce variază de la analiza la marketing, la interacțiunea cu clienții au deja un impact demonstrabil asupra performanței și îmbunătățesc experiența pentru cei 150 de milioane de clienți globali.
O soluție recent lansată în cadrul serviciilor pentru clienți a făcut mai eficientă rezolvarea disputelor comercianților pentru clienți, economisind peste 60.000 de ore anual. Optimizările aduse de AI au contribuit la îmbunătățiri semnificative suplimentare ale performanței de costuri, cu cheltuielile operaționale totale, înainte de pierderile de credit, reduse cu 24% față de anul anterior.
Lansările de produse alimentează loialitatea și entuziasmul consumatorilor. Noul motor de căutare alimentat de AI și asistentul personal de cumpărături Ask Klarna (disponibil momentan doar în SUA) pot oferi acum rezultate dintr-o selecție de 10 milioane de produse.