Prin intermediul acestei soluții se poate asigura arhivarea electronică a documentelor, în condițiile legii, iar parteneriatul aduce beneficii prin utilizarea celor mai noi tehnologii în vederea eficientizării proceselor de vanzare, contribuind semnificativ la transformarea digitală a mediului de business.

Înțelegerea semnăturilor digitale

Semnătura electronică calificată este cel mai sigur tip de semnătură electronică conform Regulamentului eIDAS 910/2014, fiind echivalentă din punct de vedere juridic cu cea olografă. Emiterea unui certificat calificat de semnătură electronică presupune identificarea viitorului titular prin mijloace de identificare video la distanță avizate de Autoritatea de Digitalizare a României.

Această modalitate de identificare este echivalentă cu prezența fizică și asigură garanția identității. Aplicarea acestui tip de semnătura electronică pe un document asigură autenticitatea și non-repudierea acestuia. Orice modificare ulterioară adusă este evidențiată și duce la invalidarea semnăturilor electronice aplicate.

Conform unui raport din 2023 al Băncii Europene de Investiții, România se clasează pe locul 25 din 27 de țări europene în ceea ce privește digitalizarea afacerilor. Acest decalaj evidențiază o oportunitate semnificativă pentru companiile românești de a utiliza soluții digitale inovative și cu un nivel înalt de securitate pentru a-și îmbunătăți competitivitatea și eficiența operațională.

”Prin parteneriatul cu certSIGN și Salesforce oferim clienților o modalitate simplificată și accelerată a proceselor de marketing, vânzare și semnare cu semnătură digitală calificată a contractelor. În acest mod, companiile, atât B2B, B2C și B2B2C își pot concentra atenția mai mult pe nevoia clientului și mai puțin pe susținerea manuală a proceselor în relația cu acesta, procese care sunt 100% digitalizate și automatizate cu o nouă soluție într-un mod sigur și certificat conform standardelor Europene”, spune Liviu Carcia, CEO at Next Consult SCE Romania

Potrivit informațiilor furnizate de cele două firme, companiile care utilizează semnături electronice în vânzări încheie tranzacții cu peste 40% mai rapid, experimentează cu peste 70% mai puține probleme de conformitate și securitate și se bucură de o satisfacție mult mai mare a clienților.

Acest aspect este relevant în contextul în care Uniunea Europeană se pregătește pentru reglementarea normativă a eIDAS 2.0, care presupune ca 80% dintre cetățenii UE să aibă o identitate digitală recunoscută până în 2030.

Asigurarea identității digitale devine esențială pentru afaceri și amplifică nevoia de transformare digitală și adoptarea de soluții sigure pentru securitatea datelor, prin intermediul furnizorilor de servicii de încredere acreditați la nivelul Uniunii Europene.

Accelerarea proceselor de vânzare

Semnarea contractelor cu o semnătură electronică calificată într-un mod integrat în platforma Salesforce simplifică semnificativ procesul de vânzare, eliminând semnăturile tradiționale pe hârtie, costurile cu transmiterea, consumabilele și durata mare de semnare a unor documente.

Integrarea cu serviciul de semnătură electronică calificată la distanță paperLESS furnizat de certSIGN simplifică modul în care utilizatorii Salesforce aplică semnăturile pe documente, acest lucru realizându-se direct în platformă prin introducerea unui cod SMS/T-OTP.

În schimb, semnarea de către terți (clienți, parteneri, furnizori etc) va fi inițiată în mod automat din Salesforce, aceștia semnând prin intermediul flowSIGN – platforma de semnare la distanță certSIGN.

”Integrarea soluției de semnătură electronică la distanță a certSIGN în platforma Salesforce facilitează digitalizarea completă a proceselor, cum ar fi cele de resurse umane, achiziții sau comerciale, și transformă semnarea documentelor într-o experiență simplificată și centrată pe utilizator, eficientizând timpii de semnare și eliminând hârtia. În plus, documentele semnate electronic beneficiază de valoare legală, securitatea datelor este garantată, iar accesul la platforma de semnare este posibil de pe orice dispozitiv și oriunde s-ar afla semnatarii”, afirmă Aurel Meiroșu, Manager departament Dezvoltare Afaceri, BU Servicii de Încredere, certSIGN

Semnarea documentelor se poate face oricând și de pe orice tip de dispozitiv cu conexiune la internet. Aplicația flowSIGN gestionează în mod automat certificatele emise, notificările și aplicarea semnăturilor pe documente.

Odată semnat, documentul final este salvat automat în platforma Salesforce, cu opțiunea de a-l trimite spre arhiva electronică cu valoare legală (conform Legii 135/2007) oferită de certSIGN.

Această nouă integrare va permite clienților Salesforce să obțină pe loc o semnătură electronică calificată la distanță pentru angajați/parteneri/clienți externi, cu scopul exclusiv al semnării documentelor/contractelor din procesul de vanzare sau contractare. La final, ambele părți vor avea un document semnat electronic în forma autentică.

Beneficiile integrării semnăturii electronice

Integrarea soluțiilor certSIGN de semnătură electronică calificată la distanță cu Salesforce oferă numeroase beneficii: în primul rând, asigură cel mai înalt nivel de securitate, protejând datele sensibile și eliminând riscul de fraudă.

Un alt beneficiu semnificativ vizează eficiența procesului de semnare prin eliminarea etapelor repetitive și reducerea task-urilor administrative privind imprimarea documentelor, expedierea/recepția documentelor, verificarea semnăturilor și gestiunea documentelor din diverse surse (posta, curierat, email).

Prin intermediul acestei integrări se reduc semnificativ costurile cu transmiterea documentelor, cu consumabilele și cu transmiterea acestora, contribuind la reducerea amprentei de carbon prin respectarea politicilor ESG.

Semnătura electronică calificată în ecosistemul Salesforce grăbește, de asemenea, procesul de vânzare, permițând echipelor de vânzări să încheie mai multe contracte într-un timp mai scurt, crescând productivitatea și veniturile generale.