2Performant se pregătește de o majorare de capital, iar pentru acest lucru se vor duce pe Piața AeRo a Bursei de Valori București, pentru a căuta o investiție de 6,25 de milioane de lei pentru a alimenta scalarea.

Ultima oară când am discutat cu Dorin Boerescu era luna mai 2025, iar tranzacția de achiziție a companiei Profitshare urma să se finalizeze. Între timp această tranzacția nu s-a finalizat, așa că 2Performant a trebuit să se reorganizeze și să schimbe obiectivele. Energia investită în această direcția la un an dificil pentru 2Performant, dar cu semne de revenire.

Reorganizare și majorare de capital pentru 2Performant

"Am reușit să finalizăm dezvoltările majjore ale produsului. Ne adaptăm la schimbări rapide în piață, mai ales în ecommerce. Am revenit pe creștere în luna septembrie și ne-am ajustat planurile pentru următorii 2 ani și ne pregătim pentru o majorare de capital, intenționăm să ridicăm 6,25 milioane de lei pentru scalare", spune Dorin Boerescu, cofondator și președinte al Consiliului de administrație.

Pentru că tranzacția cu Profitshare nu a fost finalizată, 2Performant a trebuit să se adapteze foarte rapid. "Pentru a putea să scalăm internațional e bine să fim independenți. Planul inițial prevedea un profit în 2025. Din păcate am ajuns în situația de a ajusta bugetul la o pierdere de 1,9 milioane de lei în trimestrtul 1. Pierderea din acest an vine doar din trimestrul 1, unul complicat. Am decis că continuăm investițiile în platformă, deși piața la finalul anului trecut și la începutul lui 2025 nu era ofertantă. Recuperăm în celelalte trei trimestre și ne-am ajustat bugetele pentru 2026 și 2027", spune Dorin Boerescu.

În plus, 2Performant a reorganizat și echipa internă, prin numirea Anei Opriță drept Deputy CEO și a Mihaelei Bourceanu drept COO. Pe lângă această organizare, produsul a fost lansat în Irlanda, o mișcare pe care Dorin și Ana o numesc logică, un mediu de test pentru a accesa piețe mai mari, vorbitoare de limba engleză.

Pe ecranele cât mai multor utilizatori

Obiectivele 2Performant este de consolidare a produsului și de extindere. În momentul de față, 2Performant prin BusinessLeague are o poziție excelentă pe piața de marketing afiliat în România și modelul de business a fost îmbunătățit.

"Dacă acum ceva timp făceam 80 de cenți pe vânzare, acum am ajuns la 1,2 euro pe vânzare", explică Ana Opriță. Pe lângă această creștere, portofoliul țintă al 2Performant este de 2.000 de magazine online.

Schimbări pe piața de ecommerce

Dincolo de situația particulară 2Performant, piața locală de ecommerce a trecut prin transformări.

"Intrarea pe piață a jucătorilor asiatici s-a resimțit în bugetele enorme pe care aceștia le-au aruncat în piață. Au crescut costul pe click și a fost presiune pe afiliați. A durat câteva luni până când afiliații să revină pe zona de profit. Cu toate acestea, cu un trafic mai scăzut cu 20-22% față de 2024, portofoliul nostru de afiliați a reușit să crească rata de conversie cu 25%, în contextul în care la nivel de ecosistem aceasta este la 4-5%", spune Dorin Boerescu.

Inițial magazinele online locale au fost reticente și nu au știut cum să investească bugetele de marketing, dar Black Friday a fost un moment bun pentru 2Performant, cu o creștere de 14% a numărului de vânzări.

Contextul nu e doar unul complicat. Marketplace-urile locale sau globale creează rute de vânzare noi pentru comercianți care nu au neapărat skilluri. "Sunt zeci de mii de antreprenori care vând pe eMAG, Trendyol, TikTok. Marketplace-urile alimentează baza funnelului de vânzări, primul pas în ecommerce", explică Boerescu.

Investiții în influencer marketing pentru 2Performant

În contextul investițiilor jucătorilor globali, mai ales în zona de influencer marketing, 2Performant a descoperit și oportunitatea de lansare a marketplace-ului pentru influencer marketing pe care l-au testat în anii precedenți.

"Ne-am propus inițial ca în 2026 să relansăm marketplace-ul de influencer marketing care are un model de cost per vânzare, dar am reușit să-l lansăm înainte de Black Friday. Profităm de faptul că global influencerilor nu li se mai cere doar awareness, ci și vânzări, ceea ce se potrivește excelent cu modelul nostru", spune Ana Opriță, Deputy CEO 2Performant.