Gama One de la Motorola ne demonstrează că nu ai nevoie de un buget enorm pentru a avea parte de funcționalități unice și creative pentru un smartphone. Dar să nu tragem deja concluziile, să vorbim mai întâi despre design.

Design Motorola One Action

Motorola One Action arată foarte bine, având un design modern și o construcție destul de solidă. Cu un corp mai lunguieț datorat unui ecran cu raport 21:9, smartphone-ul este foarte ușor de ținut în mână și vine din cutie cu o carcasă din silicon, pentru a-l proteja de zgârieturi și șocuri și pentru a oferi un grip și mai bun. E dotat cu mufă jack, în partea superioară, are un senzor de amprente pe spate, iar fața este acoperită în proporție de circa 82,5% de display, marginile fiind relativ subțiri. Camera frontală este perforată în ecran iar din față telefonul e identic cu Motorola One Vision. Noi am avut versiunea albastră, numită denim, dar va exista și o versiune albă. E greu să-ți dai seama cât costă Motorola One Action doar uitându-te la el, deci o bilă albă la capitolul design.

Și dacă tot am menționat camera perforată în display, să vedem cum arată ecranul de pe Motorola One Action.

Display

Formatul 21:9 în cazul Motorola și-a făcut apariția prima dată în urmă cu câteva luni, pe modelul One Vision. One Action folosește exact același display, cu diagonală de 6,3 inch cu margini relativi mici și o perforație în partea stângă. Rezoluția este full HD+, ecranul e de tip LCD și oferă contrast mare, luminozitate bună și culori vii. E un ecran bun pentru urmăritul de clipuri video pe Youtube, dar și pentru browsing, afișând mai multă informație pe verticală decât un smartphone cu raport de aspect 16:9 sau 18:9.

Acum să vorbim despre ce se ascunde sub ecran, deci despre specificațiile Motorola One Action.

Specificații și performanțe Motorola One Action

Din punct de vedere al specificațiilor și performanței, Motorola One Action este identic cu One Vision. Avem de a face cu un smartphone cu specificații foarte bune pentru gama sa de preț. Vine cu 4GB memorie RAM și cu un spațiu de stocare sănătos, de 128GB. Procesorul este unul cu opt nuclee, cu o viteză de 2,2Ghz, și cu capacități de AI. Motorola nu specifică exact modelul de procesor folosit, dar putem presupune că este vorba despre același Exynos 9609 folosit pe One Vision.

Performanțele sunt bune, telefonul mișcându-se bine prin meniuri și în aplicații și oferind rezultate mai mult decât decente în jocuri. La experiența bună de utilizare contribuie și sistemul de operare - fiind vorba despre un model din gama One a Motorola, vorbim despre un smartphone cu un Android foarte curat, cu interfață aproape ”vanilla”. Există și câteva funcții speciale, ce pot fi activate prin aplicația Motorola, cum ar fi Navigarea cu un singur buton, mult mai intuitivă decât cea implementată de Google, precum și câteva gesturi pentru comenzi rapide. Autonomia oferită de bateria de 3.500 mAh este destul de mică, din păcate, telefonul rezistând sub o zi în cazul unei folosiri intense, dar un utilizator moderat s-ar putea declara mulțumit.

Haideți să trecem la detaliile care fac din Motorola One Action un smartphone cu adevărat inedit și să să vorbim despre camerele foto.

Camere foto Motorola One Action

Motorola a integrat pe One Action o cameră foto triplă. Avem un senzor principal de 12 megapixeli, o cameră ultrawide de 5 megapixeli și un senzor de profunzime de 4 megapixeli. Ce poate face Motorola One Action cu aceste trei camere? Poate realiza fotografii bune spre foarte bune în lumina potrivită, poate face fotografii de tip portret cu fundal blurat, poate filma full HD la până la 60 de cadre pe secundă, cu stabilizare electronică. Atât? Nu.

Motorola One Action se vrea un action cam în corpul unui smartphone și se folosește de camera ultrawide pentru a filma landscape atunci când ții telefonul pe verticală. Da, am zis corect. Ții telefonul în modul portrait și filmezi landscape. De ce? Pentru că e mult mai comod și mai natural să ții telefonul pe verticală și pentru că e mult mai comod și mai natural să filmezi pe orizontală (în ciuda insta-story-urilor și a unor producători care vor să ne inducă ideea că viitorul cinematografiei e pe verticală). Cum a fost posibil acest lucru? Ei bine, cei de la Motorola au pus camera ultra-wide rotită la 90 de grade față de celelalte două. Așa poți vedea în timp real rezultatul pe ecran în timp ce filmezi și nu e doar un artificiu de software. Rezultatul e interesant și, privind acea imagine mai mică pe centrul ecranului, ai impresia că filmezi cu un GoPro. Filmarea e stabilizată electronic iar rezultatele sunt surprinzător de bune, chiar și la 60 de cadre pe secundă. Din păcate, rezoluția maximă e doar 4K pentru filmarea ultra-wide, rezoluția full HD fiind disponibilă doar în modul standard. Nu poți face nici fotografii cu camera ultra-wide, lucru de așteptat, având în vedere că experiența ar fi fost un pic frustrantă aici. Fotografiile făcute noaptea nu sunt tocmai strălucite și se simte lipsa stabilizării optice, dar și a tehnologiei quad-pixel de pe Moto Vision. Filmările arată bine spre foarte bine, dar, la fel, depind foarte mult de lumina ambiental.

Preț Motorola One Action și concluzii

Și, înainte să trecem la plusuri și minusuri și la concluzie, să vorbim un pic despre preț. Motorola One Action costă 1.199 de lei, un preț foarte bun având în vedere concurența directă.

Plusuri:

• Design reușit
  • Display bun
  • Performanțe decente
  • Cameră foto surprinzătoare

Minusuri:

• Autonomie neimpresionantă
  • Fotografii nereușite la lumină scăzută
  • Imposibilitatea de a face fotografii cu camera ultra-wide

Motorola One Action completează o gamă deja curajoasă și clar destinată tinerilor. E un smartphone pe care l-aș vedea atât în mâinile puștilor din skate park-uri, cât și în mâinile tinerilor corporatiști care fac turul festivalurilor. Are câteva minusuri, dar prețul scăzut și camera inedită îl salvează.