Telefonul a fost prezentat oficial în cadrul MWC în februarie, iar acum este disponibil la precomandă. Iar dacă te interesează acest telefon ar cam trebui să profiți de această ofertă deoarece vei primi kitul de fotografie, un încărcător pentru încărcare rapidă wireless la 80 de wați, dar și un voucher cadou - pentru treaba asta cu voucherul să verifici la retaileri.

Telefonul are un preț mare de 7500 de lei, dar promite și cea mai bună calitate foto pe un smartphone. Așa e? Băi cam da, o să vedeți și voi mai multe poze făcute cu acest telefon ce nu sunt editate, doar direct încărcate în review. Cam indiferent de focală am obținut imagini bune. Totuși, nu aș putea spune că este cel mai bun smartphone pentru poze cu siguranță deoarece nu l-am comparat cu alte telefoane, dar ce pot să zic sigur este că oferă cea mai fun experiență pentru fotografie cu ajutorul acestui kit.

Acest kit este format dintr-o husă, un mâner sau grip care are și o baterie în interior de 1500 mAh și butoane fizice pentru a controla modul în care folosești telefonul, două cercuri pentru designul camerei, dar și un adaptor de 67 mm pentru a monta filtre foto profi pe care le folosești pe obiective. Automat telefonul define ceva mai mare și mai voluminos, dar încă am putut să-l bag în buzunar și să-l folosesc ca un telefon normal, însă eu l-am folosit mai mult ca pe o cameră foto compactă. Acel mâner oferă o prindere mai bună și oferă o mânuire mai naturală a telefonului.

De asemenea, butoanele fizice sunt extrem de utile: cu declanșatorul poți face fotografii, există buton pentru video și dacă apeși pe el trece pe modul video și începe filmarea. Apoi rotița o poți seta pentru diferite funcții: să schimbi diafragma și cam tot ce vrei. Apoi pe declanșator este un mâner mic pe care eu l-am setat pentru a trece de la o focală la alta, pentru a face zoom in sau zoom out.

Când faci poze doar așa să surprinzi un moment sau o amintire nu ai nevoie de așa ceva, dar dacă chiar vrei să creezi niște cadre memorabile, nu doar amintiri, atunci acest kit te ajută foarte mult și-ți transformă smartphone-ul în cameră. Pe lângă utilizabilitate, acest sistem te mai ajută în două rânduri: dacă-l folosești intens nu vei simți telefonul încălzindu-se și gripul are o baterie care încarcă telefonul, astfel ai autonomie extinsă atunci când ești în vacanță.

Apoi adaptorul pentru filtre de 67 mm m-a entuziasmat nespus deoarece sunt un geek al fotografiei și cred că astfel de filtre te pot ajuta mult în fotografie sau filmare. De exemplu, ai putea ataca un filtru ND care determină câtă lumină percepe senzorul, iar asta îți permite să crești timpul de expunere, pe video un filtru ND e musai pentru filmări afara unde nu poți controla lumina. Eu filmez majoritatea timpului la interior și nu mi-am luat un filtru ND, ci unul black mist 1/8 care mai taie din sharpness-ul imaginii digitale și creează o difuzie plăcută în jurul surselor de lumină. Asta contribuie la un look mai de film în detrimentul unuia de look digital, video. Ideea este că folosești ce filtre vei tu în funcție de nevoie și situație.

Lăsând la o parte asta, hai să vorbim despre telefon. Nu cred că mai e nicio surpriză când zic că acest telefon are un modul de cameră mare: ce găzduiește patru camere, dintre care una de tip periscop. Mă așteptam la asta, dar când l-am pus pe masă am văzut cât de mare este unghiul. Dacă pui husa și mânerul mai dregi situația. Telefonul este mare și este relativ ușor de mânuit, dar trebuie să te obișnuiești cu acest modul mare și felul în care ții degetul arătător pe spatele acestuia.

Spatele este acoperit cu piele ecologică și e disponibil pe alb și negru. Din start, vă zic că eu cred că telefonul arată mai bine pe negru decât pe alb, mai ales cu acest design în care marginile argintii se întind și pe spatele telefonului. Look-ul per total este acela de cameră retro precum cele pe care le vezi la fujifilm, Nikon sau alții.

Este un look cool overall, telefonul se simte premium, dar modelul meu face un zgomot în zona camerei atunci când îl miști și-l zgâlțâi. Ar putea fi din cauza unor elemente precum cameră persicop sau acea diafragmă variabilă. Am căutat pe internet și am găsit că nu sunt singurul. Chiar într-un review de la Digital Trends menționează acest rattle și zgomot. Nu știu dacă este o problemă deoarece telefonul făcea poze în mod normal, stabiliza imaginea corect. Dacă se dovedește că e normal să facă așa, eu recunosc că aș fi dezamăgit. Nu e deranjant dar îl mai auzi din când în când și e păcat că strică experiența premium pe care o dorești atunci când plătești peste 1000 de euro.

Display-ul este de 6,7 inci cu o rezoluție QHD+, rată de refresh variabilă 1-120 Hz și cu o luminozitate maximă de 3000 de niți. E un display premium care arată bine și e bun pentru consum media, jocuri. La fel a și în cazul lui S24 Ultra și aici poți trece la o rezoluție mai mică FHD+ dacă dorești.

Xiaomi 14 Ultra este echipat cu patru camere foto de 50 MP, ceea ce face din acest telefon unul versatil pentru fotografie și astfel acoperă o plajă focală mare de la 12 mm la 120 mm. Camera principală este echipată cu o diafragmă variabilă fără trepte ƒ/1,63 până la ƒ/4,0, facilitează ajustarea expunerii în diverse scenarii.

Din nou, ca un nerd al fotografiei mă bucur să vadă asta pe un telefon. Senzorul este unul mare de 1 inci cu o gamă dinamică mare, ceea ce înseamnă că poate scoate niște imagini bune, chiar și condiții mai dificile. Camera principală este absolut excelentă și am scos cadre bune și foarte bune în cele două zile de utilizare. Camera ultrawide este de 50 MP f/1.8, iar alături sunt două camere telefoto: una de 75 mm și alta de tip periscop de 120 mm. Camera de selfie este de 32 MP f/2.0.

Fotografiile realizate cu camera ultrawide m-au surprins prin faptul că sunt sharp chiar și la colțuri și nu există distoriuni. Chiar și pe timp de noapte camera ultrawide se descurcă bine și de obicei acestă lentilă era cea mai slabă pe telefoane.

Ambele camere telefoto se descurcă bine atât în a suprinde un subiect aflat la distanță cât și în portrete. Ambele camere sunt foarte sharp și au detalii bune atât cea de 75 mm (3,2x zoom) cât și cea de 120 mm (5x zoom), sharpnessul mai scade la 10x, dar fotografiile ies bine chiar și la 30x, însă apoi la 60x și 120x vei observa o degradare a calității, însă bănuiesc eu că foarte rar vei folosi zoom 60x sau 120x.

Pentru fotografie ai două moduri: Leica authentic și Leica Vibrant. În primul mod culorile sunt redate natural, iar în al doilea mod culorile sunt mai aprinse și este aplicată o vignietă neagră. Amândouă modurile sunt bune, însă pentru social media cred că o să prindă mai bine Leica Vibrant. Altfel există și alte filtre Leica cu care poți să experimentezi.

Și pe partea video telefonul impresionează cu capabilitățile sale și acesta poate filma 8K pe toate cele 4 camere, dar și 4K la 60 de fps. Iar cu cea principală poate trage chiar și 4K la 120 fps. Singurul mic inconvenient este faptul că atunci când filmezi 8K nu poți trece de la o cameră la alta. Trebuie să oprești filmarea apoi alegi altă focală și să filmezi din nou. Vrei 8K dacă vrei o claritate mare în imagine, dar și pentru că te poate ajuta să reîncadrezi în funcție de cum ai nevoie și de ce vrei să surprinzi. Filmările la 60 și 120 FPS sunt importante tot pentru cei care creează conținut video deoarece pot încetini imaginile după cum doresc și astfel ai cadre mai line, mai cinematice.

Există și un mod de filmare MasterCinema ce codifică videoclipuri HDR în 10-bit Rec.2020 pentru a captura detalii, lumini și umbre mai bogate. Modul Regizor oferă o interfață de nivel

profi și înregistrare în format Log pentru o post-producție flexibilă. O altă funcție interesantă este că poți folosi alte dispozitive Xiaomi, precum o tabletă drept monitor extern pentru monitorizarea filmării.

La nivel de utilizare generală, totul a funcționat foarte bine, nu am văzut bug-uri ale sistemului de operare, însă nu-mi place că și aici, pe un telefon flagship, sunt preinstalate aplicații terțe și asta poate fi enervant. Am folosit aplicațiile obișnuite și am instalat și jocul Mighty Doom și totul a decurs conform planului, având în vedere că telefonul are Snapdragon 8 gen 3, 12 GB RAM și 512 GB spațiu de stocare.

Ce nu a mers conform planului a fost testul 3D Mark. Am rulat 3D Mark Wild Life Extreme Stress Test și telefonul nu a reușit să-l ducă până la capăt încingându-se prea tare. Chiar ardea la atingere. Am încercat de 2 ori, de fiecare dată s-a închis. Cumva telefonul nu frânează suficient de mult puterea lui Snapdragon 8 Gen 3, nu-l răcește suficient și ajunge la o temperatură ridicată. L-am frecat o zi cu poze și filmări și nu s-a încălzit, însă faptul că nu a trecut acest test nu e un semn bun. Poate se rezolvă ceva dintr-un update de software, unde mai oprește din puterea procesorului odată ce ajunge la o anumită temperatură.

Bateria este mare la 5000 mAh și se încarcă foarte rapid la 90W pe fir și la 80W în mod wireless, cu încărcătorul pe care-l primești la precomandă. Nu pot să mă pronunț în legătură cu bateria, dar eu zic că te va ține fără probleme o zi de utilizare moderat-intensă.

Deci? Cel mai bun telefon pentru poze? Așa ochiometric aș putea spune că da deoarece nu am observat slăbiciuni evidente pe poze și pe video, însă nu am comparat direct acest smartphone cu altele. Totuși, ce pot să zic sigur este că e telefonul cu care m-am simțit cel mai bine fotografiind și filmând, iar asta contează.

Acum la finalul acestui hands-on review pot să zic că din perspectiva unui fotograf, creator de conținut este un telefon pe care-l vei vrea, însă am două îngrijorări: acel zgomot pe care-l face când miști telefonul și faptul că se încinge în stress test. Dacă vrei să mai testăm ceva spune-ne în comentarii și vom încerca. Pe data viitoare.