Confruntate cu o populație vârstnică și o penurie de forță de muncă, companiile japoneze se bazează tot mai mult pe roboți de servicii pentru a suplini lipsa angajaților, potrivit TechCrunch.

2.7 miliarde de dolari pentru industria roboților

Firma de cercetare Fuji Keizai estimează că piața roboților de servicii din Japonia va crește aproape de trei ori până în 2030 și va ajunge la aproximativ 400 de miliarde yeni (2.7 miliarde dolari).

Un factor important în această expansiune este lipsa de forță de muncă: Recruit Works Institute estimează că Japonia se va confrunta cu un deficit de 11 milioane de muncitori până în 2040, iar un institut susținut de guvern estimează că aproape 40% din populație va avea 65 de ani sau mai mult până în 2065.

3.000 de roboți cu urechi de pisică aduc mâncarea la mese

Pentru a ilustra modul în care roboții ajută la acoperirea acestui deficit, Bloomberg menționează cel mai mare lanț de restaurante cu servire la masă din Japonia, Skylark, care folosește aproximativ 3.000 de roboți cu urechi de pisică pentru a aduce mâncarea la mese.

Într-un restaurant al acestui lanț din Tokio, Yasuko Tagawa, în vârstă de 71 de ani, estimează că jumătate din munca sa implică acum asistența roboților. La un moment dat, Tagawa chiar i-a mulțumit unui robot pentru ajutorul oferit.