Românii de la Questo fac parte dintre cele 10 startup-uri aflate în faza de growth – cunoscute și ca scaleup-uri – care vor intra în cadrul programului Startupbootcamp Scale Osaka și vor avea șansa de a-și face cunoscut business-ul și pe piața japoneză.

Programul începe pe data de 24 noiembrie și va fi finalizat printr-un Demo Day pe 26 februarie 2021.

”Startupbootcamp Osaka este un program de scale up pentru companii globale din turism, wellbeing sau mobilitate care vor să se extindă în Japonia cu ajutorul unor companii locale de top. După mai multe luni de interviuri, noi am fost selectați de către trei parteneri împreună cu care vom crea quest-uri în perioada următoare. Aceste colaborări vin să întărească prezența noastră din Japonia, unde colaboram deja cu cea mai mare agenție de travel locală”, ne-a precizat Alex Govoreanu, cofondator Questo.

Questo se alătură altor 9 echipe din 5 alte țări în cadrul Startupbootcamp Scale Osaka.

Pe listă mai sunt Anagog LTD (Israel), Blacksquared GmbH / Changers.com (Germania), Djinn Sensor (Marea Britanie), Edisn.ai (SUA), Kiana (SUA), Off-Blocks Ltd (Marea Britanie), Sarafan Technology Inc (SUA), Save a Crust (Singapore), WeSpire (SUA).

Inițial, din sutele de aplicații venite din întreaga lume, au fost alese 20 de echipe, cele 10 finaliste, și care intră în programul Startupbootcamp din Osaka, fiind selectate în urma unui eveniment online care a avut loc între 28 și 30 octombrie.

Pe 7 iulie, echipa Questo anunța faptul că a strâns fonduri în valoare de 300.000 de Euro pentru a ajuta călătorii și localnicii din întreaga lume să descopere orașe parcurgând trasee de tipul unor jocuri interactive, denumite ‘questuri’.

Finanțarea a fost coordonată de către fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures, pentru a facilita extinderea platformei în mai multe orașe din lume, prin intermediul scriitorilor locali și al operatorilor de turism.

”În ultimele luni, noi ne-am dezvoltat foarte mult, și am reușit să lansăm noi quest-uri în peste 50 de orașe la nivel global. Pandemia ne-a ajutat în acest sens pentru că a adus în discuție nevoia oamenilor de a explora contactless, fără a interacționa cu un ghid sau un grup. În acest context, noi reușim astăzi să discutăm zilnic cu parteneri globali din travel care vor să folosească plaforma Questo pentru a-și crea propriile jocuri de explorare pe care mai apoi să le vândă către turiștii lor. Mai mult decât atât, pe măsură ce ne dezvoltăm, vedem din ce în ce mai mulți localnici jucându-se cu Questo, iar asta ne bucură foarte mult pentru că viziunea noastră pentru viitor vorbește despre Questo ca fiind o experiență de explorare a orașului atât pentru turiști, cât și pentru localnici. Pentru 2021, ne focusăm pe crearea de noi quest-uri împreună cu parteneri strategici din orașele cele mai importante pt noi, iar în paralel lucrăm la dezvoltarea produsului și îmbuntățirea experienței pentru utilizatorii noștri”, a mai spus Alex referitor la activitatea Questo din acest an și la planurile de dezvoltare pentru 2021.

Prin Questo, turiştii și localnicii explorează destinații urmând indicii și rezolvând provocări pentru a descoperi locuri și povești noi. Patforma este disponibilă în 70 de orașe, numărul acestora aflându-se în continuă creștere.

Despre Questo am scris pe larg prima oară în 2018.

Ȋn anul 2019, peste 50.000 de oameni au utilizat Questo, aplicaţia de explorare a orașelor, parcurgând mai mult de 200.000 de kilometri.

Fiecare joc poate fi achiziționat în cadrul aplicației Questo disponibilă pe iOS și Android, de pe site-ul www.questoapp.com, precum și de la partenerii TripAdvisor, GetYourGuide sau Musement. În prezent, prețul unui joc poate varia între 10 și 20 de euro pentru un grup de până la 4 jucători.