Prima cohortă, din care vor face parte 10 firme, va fi dedicată companiilor care fac deja business în străinătate sau vor să își extindă produsul prin activități de internaționalizare. Printr-o curriculă tailor-made, adaptată obiectivelor de extindere prin export ale fiecărui antreprenor în parte, acceleratorul se adresează firmelor care au deja un model de business viabil pe piața românească.

Echipa Romanian Business Leaders primește aplicațiile firmelor interesate de internaționalizare.

“Obiectivul nostru este să creștem numărul firmelor românești care fac business pe piețele externe. Studiile arată că prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, iar deficitul comercial al țării noastre se adâncește. Multe dintre companiile românești au un potențial mare și pot furniza pe piețele străine produse și servicii de foarte bună calitate. Chiar dacă exporturile firmelor suferă acum ca urmare a evoluției COVID-19, în contextul reducerii cererii de anumite produse și servicii, a problemelor legate de transport şi din cauza anulărilor contractelor comerciale, credem că economia multor țări își va reveni rapid și dezvoltarea internațională a companiilor românești va fi o bază importantă a creșterii economice”, a declarat Gabriel Istoc, liderul și unul dintre inițiatorii proiectului ScaleOut din ca-drul Fundației Romanian Business Leaders.

Acceleratorul ScaleOut, organizat de Fundația Romanian Business Leaders în perioada 7 iunie – 7 noiembrie, va oferi susținere, mentorat, expertiză și acces la networking, pentru cele 10 firme românești selectate.

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu Google Atelierul Digital și Deloitte, alături de companii locale, studii de caz de succes în internaționalizare, firme antreprenoriale ca eMag și DocProcess.

Antreprenorii și managerii din companiile care vor să se extindă într-o țară nouă se pot înscrie în programul ScaleOut Accelerator în perioada 7 mai – 7 iunie.

Programul de acccelerare prin export include:

  1. Pregătire practică în vederea internaționalizării: cum alegem piața țintă în care facem export
  2. Workshop-uri și mentorat despre înțelegerea piețelor internaționale și a specificităților economice, legislative ale țărilor de interes
  3. Unelte de export și digital marketing: instrumente pentru export, workshop-uri despre cum ne putem construi strategia de marketing digital
  4. Mentorat one-to-one and one-to-many alături de antreprenori români care s-au internaționalizat
  5. Acces la studii de caz cu firme românești de succes care s-au internaționalizat: eMag, DocProcess, UiPath, SaladBox, Ivatherm, Qualitance, CrisTim
  6. Shadowing din partea experților români din Diaspora + acces la manageri corporate și antreprenori cu experiență în internaționalizare din comunitatea Fundației Romanian Business Leaders
  7. Company Visits: knowledge practic despre export
  8. Pitching și Business Canvas pentru exportatori
  9. Expertiză și mentorat din partea specialiștilor în diplomație economică
  10. Plan de business pentru export și internaționalizare.

Firmele care se pot înscrie în accelerator trebuie să aibă un produs sau serviciu viabil, testat deja pe piața românească.

✓ Antreprenorii și managerii care se înscriu în program trebuie să știe în ce țară vor să se dezvolte prin export și internaționalizare.

✓ Programul se adresează în egală măsură firmelor care au activități de export și celor care nu s-au internaționalizat deocamdată.

Participarea în accelerator este gratuită, acceleratorul este non-equity, iar selecția va fi făcută de echipa ScaleOut în funcție de:

  1. Modelul de business,
  2. Intenția specifică pentru internaționalizare într-o anumită țară,
  3. Produsul/serviciul viabil pentru internaționalizare.

De asemenea, echipa ScaleOut urmărește o complementaritate între modelele de business și piețele țintă ale firmelor selectate în program.

Proiectul ScaleOut va fi alături de toate firmele înscrise în accelerator, prin proiecte de educație, networking și acces la experți, chiar dacă nu vor fi selectate în program.