”E clar că RPA are o creștere exponențială și sunt foarte puține companii care folosesc RPA în talent acquisition. La un moment dat vor veni executivii de top din companii și vor spune că doresc ca echipa să folosească automatizarea în achiziția de talent. De aceea noi ne-am pregătit din timp pentru această componentă”, a precizat Adrian Cernat, cofondator și CEO SmartDreamers în cadrul unui eveniment care a avut loc la sediul din București al UiPath.

Potrivit acestuia, componenta de achiziție de talent este cea mai fragmentată din tot procesul de HR ”pentru că trebuie să folosești foarte mult platforme pentru asta, iar aceste platforme nu sunt automatizate”.

”Se folosesc soluții foarte învechite care nu au integrare API. În plus, sunt platformele de joburi care nu au, majoritatea API-uri și asta înseamnă că faci constat task-uri repetitive.

Să postezi joburi manual pe 100 de plaforme este o mare durere de cap” menționează Adrian Cernat.

Astfel, din punctul lui de vedere, RPA-ul rezolvă 3 componente pe care echipa SmartDreamers s-a concentrat: content distribution (anunțuri de joburi), data import (accesul la metricii dintr-un loc într-o singură platformă), importul CV-urilor.

Cum au luat decizia de a include automatizarea în soluțiile pe care le oferă?

”Am descoperit că Reddit este o platformă extrem de importantă pentru promovarea de joburi în domeniul IT, iar cineva ne-a cerut o soluție automatizată și nu am reușit să i-o oferim. Dar nu am vrut să rămânem așa. Am reușit să o facem în 3 săptămâni, dar ne-am dat seama că nu avem scalabilitate pentru a implementa RPA în zona de achiziție de talent, pentru că ne doream să o facem peste tot, dar ne-ar fi luat enorm de mult să o facem noi”, spune Adrian despre decizia de a apela la expertiza UiPath pentru a automatiza și acest proces din recrutare.

CEO-ul SmartDreamers a precizat faptul că distribuția elimină task-uri repetitive, iar un robot poate completa undeva la 45 de secunde un job.

”Pentru automatizare, importul de date este cea mai mare realizare. Este extrem de dificil să aduci la un loc o grămadă de surse pe unde poți posta joburi și nici nu poți face un estimat de cost corect”, a adăugat reprezentantul SmartDreamers.

La rândul lor, cei de la Genpact, care colaborează cu startup-ul românesc, precizează că una dintre provocările lor este faptul că nu există un singur tool, o singură platformă care să intergreze tot life cycle-ul unui candidat. Acesta este motivul pentru care au ales să integreze soluția de automatizare oferită de SmartDreamers.

Există o sursă foarte mare de canale pe care trebuie să te duci dacă ai o varietate de profile de candidați. Dar toate platformele astea trebuiesc integrate cumva, și aici intervine partea de RPA. Altfel o persoană trebuie să se logheze pe toate platformele și să copieze informațiile dintr-o parte în alta”, au declarat oficialii Genpact.

Echipa SmartDreamers a fost desemnată câștigătoarea competiției “UiPath Automation Awards” - categoria Scale-up Automation, în cadrul celui mai important eveniment tech al anului, How To Web 2019. Ca premiu, SmartDreamers beneficiază de o recomandare UiPath către 4 clienți internaționali ai companiei, suport tech, de marketing și oportunități de prezentare a produsului într-o serie de evenimente internaționale marca UiPath.

SmartDreamers a primit în 2018 o investiție de 1,2 milioane de euro pentru dezvoltare internațională.

Lansat în anul 2014, startup-ul a reușit să dezvolte o serie de soluții dedicate recrutării în social media și comunități online, care au avut succes în rândul companiilor din România. După investiția de 700.000 dolari obținută în anul 2016, echipa s-a concentrat pe automatizarea proceselor de recruitment marketing. Până în acest moment, SmartDreamers a optimizat produsul în CEE și a testat mai multe piețe internaționale. În prezent, soluția este utilizată de către companii globale în procesul de recruitment marketing, în piețe precum Europa, Statele Unite, Singapore și Australia.