”Vedem un interes care se manifestă din ce în ce mai intens pentru aceste facilități pe care cumpărătorii de locuințe le doresc în ansamblurile rezidențiale, astfel că dezvoltatorii cu proiecte de mai mult de 2 blocuri s-au repliat și iau în calcul și aceste cerințe. În prezent, aceste criterii sunt definitorii pentru 2 din 5 cumpărători, iar având în vedere faptul că oamenii vor lucra mai mult de acasă și în perioada post-pandemie, credem că ponderea va crește”, a declarat Oana Ivan, managing partner IMOTECA.

Reprezentanții IMOTECA menționează faptul că includerea unui mix de chiriași de retail cât mai variat și de zone în care locuitorii ansamblurilor rezidențiale pot sa lucreze în sistem co-working, oferă un avantaj competitiv dezvoltatorilor, într-o piață în care concurența este în creștere.

În condițiile crizei sanitare, pentru cumpărătorii de locuințe, confortul se traduce acum prin facilități care să le ofere acces facil la nevoile zilnice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze. De asemenea, în contextul răspândirii modelului de lucru hibrid, spațiile co-working amenajate în apropierea locuinței sunt foarte apreciate și căutate.

Astfel, în aceste spații funcționează pe lângă magazine alimentare, și clinici medicale, saloane de înfrumusețare, spălătorii, cafenele, restaurante etc, operatori pe care înainte de pandemie îi găseai mai ales la parterul clădirilor de birouri.

Suprafețele ocupate de zonele care se adresează acestor facilități au crescut ca pondere în ansamblurile rezidențiale și pot ajunge până la 10-15% din suprafața totală construită.

În prezent, portofoliul IMOTECA include un număr de 30 proiecte.