Box It este un serviciu de depozitare de lucruri personale, unic pe piața locală, după cum susțin fondatorii, disponibil deja în București. Am vorbit cu George Cârlan și Miruna Popa-Nemoiu, despre nevoia unui asemenea produs și despre avantajele unui sistem de depozitare de acest tip.

George și Miruna formează un cuplu de mai bine de doi ani. Amândoi au joburi stabile în afara timpului în care se ocupă de Box It. El este absolvent de automatică și lucrează în IT, ea a terminat ASE-ul și se ocupă cu consultanța managerială. Împreună, au pus pe picioare Box It, un serviciu unic de tip ”Self Storage Box” care e menit să rezolve o problemă urgentă a unui oraș tot mai aglomerat, dar te ajută și atunci când te muți.

poza2

Ei oferă cutii de dimensiuni medii în care clientul poate depozita ce vrea. Serviciul cuprinde și livraboxitrea acestora. Practic, tu ceri cutia, ei ți-o aduc. Tu pui în ea ce vrei să depozitezi, ei o ridică când e gata și o duc la depozit. Dacă ai nevoie de ceva din ea între timp, nu e nicio problemă. Ei ți-o aduc din nou și iei ce îți trebuie. Box It elimină practic drumul clienților către spațiul de stocare. 

”Eu am 23 de ani, lucrez în consultanță managerială când nu mă ocup de Box It. De mică am avut dorința să fac ceva al meu, să am o afacere. În această iarnă ne-a venit ideea amândurora, și n-am mai stat pe gânduri. Scopul nostru este să creștem aceasă afacere până când nu va mai trebui să ne mai ocupăm și cu altceva. Un an de liceu l-am făcut în Germania, unde m-am implicat în mai multe organizații de elevi. De acolo pot să spun că am învățat destul de multe lucruri despre organizare. Merg pe ideea că dacă tot e să muncești foarte mult, să muncești pentru tine, nu pentru altcineva. Asta mă ghidează. Faci treaba altfel”, ne-a spus Miruna.

Jobul, un motor pentru afacere

poza3
Miruna Popa-Nemoiu

George ne-a povestit despre nevoia de a avea un serviciu stabil pe lângă afacerea personală, cel puțin în acest moment, și despre nevoia de spațiu a locuitorilor din capitală: ”Eu am terminat automatica și lucrez de cinci ani și jumătate în IT. Am lucrat și în multinațonale și în firme cu capital românesc. Pot spune că am luat câte ceva din filozofiile fiecărui gen de firmă. Și eu, și Miruna am fost de acord să ne ocupăm de Box It în orele din afara programului obișnuit, pentru moment. Sigur că vrem să scalăm în viitor, să devină singura noastră ocupație. Jobul este un fel de motor pentru noi acum. Ideea noastră are foarte mult potențial, mai ales în București, unde totul e înghesuit, oamenii nu prea au spațiu. Sunt de părere că era mare nevoie de un serviciu precum al nostru”.

”Astă iarnă, aveam nevoie de decorațiunile de Crăciun. Și ia-le de unde nu erau. Le-am căutat ceva vreme, prin apartamentul părinților mei. Atunci ne-am dat seama cât de ușor ar fi fost să avem totul organizat. Mama ne-a sugerat. Când ne-am întors din vacanța de Revelion, am dezbătut pe larg această idee. Pot spune că ăsta a fost «momentul 0». Atunci ne-am decis să facem ceva. Totul s-a derulat foarte repede, și am pus pe picioare acest startup”, a adăugat Miruna.

Singurul jucător de pe piață

George ne-a povestit și despre simbolistica datei lansării și despre alte mari metropole ale lumii care beneficiază deja de acest tip de serviciu: ”Noi suntem logodiți și urmează să ne căsătorim la anul. Pot spune că există și o anumită simbolistică asupra datei la care am decis să lansăm Box It. I-am dat drumul pe 15 martie, ziua în care am împlinit doi ani de relație. Am urmărit piața externă și am văzut că în mai toatele orașe supraaglomerate există tipul ăsta de serviciu. Londra, Tokyo, Beijing etc. În București, până acum nu era”.

Miruna a adăugat că Box It este singurul jucător din piață în acest moment, și că nimeni altcineva nu mai oferă acest tip de serviciu, în București sau în România: ”Suntem primul serviciu de tip storage-box din România. Pot spune că nu avem competitori, pentru că nimeni nu oferă ce oferim noi. Oferim în plus și serviciul de colectare și livrare a cutiilor direct la domiciliul clientului. El nu trebuie să facă nimic. Noi ne ocupăm de tot ce înseamnă transport al cutiilor de la el la depozit și înapoi. Un alt avantaj pentru clinet ar fi planurile tarifare foarte avantajoase. Costă 15 lei pe lună, o cutie. E clar mult mai bine decât la un depozit în sensul clasic al cuvântului”. Diferența dintre Box It și alții de pe piață e că nu închiriezi o boxă mică sau mare, ci doar cutia, iar antreprenorii o stochează în spațiile lor. Practic, clienții plătesc pentru fiecare cutie, nu pentru boxă.

Serviciul costă 15 lei pe cutie pentru fiecare lună.

Startup-ul este unul de tip lean, iar suma totală investită de cei doi se învârte în jurul cifrei de cinci mii de eruo: ”Finanțarea a fost 100% proprie. Am urmat conceptul de lean startup. Depozitul îl aveam deja, de dinainte, și îl vom folosi până atunci când va fi nevoie să scalăm. Pentru început este ideal. Am contactat și angajat și un consultant juridic petru înființarea firmei. Am preferat ca noi să ne ocupăm doar de aspectele practice. Cealaltă parte a finanțării s-a dus către site, care este cartea noastră de vizită. Acolo avem totul explicat. Omul vede exact ce se întâmplă cu cutia lui. Bucureșteanul nu este obișnuit cu acest serviciu de depozitare. Are nevoie de el, însă nu își dă seama. Noi trebuie să îi arătăm asta”, explică George.

Oamenii renunță foarte greu la lucruri. Tind să nu aibă încredere în alții. Se vor gândi «dacă mi le fură cineva?». Noi trebie să îi asigurăm mereu

”Oamenii renunță foarte greu la lucruri. Tind să nu aibă încredere în alții. Se vor gândi «dacă mi le fură cineva?». Noi trebie să îi asigurăm mereu, să îi convingem că lucrurile lor nu au ce să pățească la noi în depozit. Pe lângă investiția în amenajarea spațiului, am băgat bani și în cutiile proriu-zise și branduirea lor. Cifra totală se situează pe undeva în jurul a 5.000 de euro", ne-a spus și Miruna.

Targetul Box It este unul destul de larg, după cum ne explică tânăra antreprenoare: ”Luna asta care s-a scurs de la lansare a fost destul de ok pentru noi. Oamenii au fost în general deschiși, chiar încântați, mai ales de prețuri. Costurile sunt foarte accesibile. Renunți la un pachet de țigări și ai bani de o cutie (râde). Am avut și clienți care au folosit serviciile noastre pentru a se muta. Și a fost de asemenea, foarte avantajos pentru ei. Toată lumea face parte din targetul nostru: oameni care se mută, oameni care pleacă din țară pe o perioadă determinată, studenți care merg acasă pe timpul iernii. Este un serviciu foarte practic, destinat oricui are nevoie de depozitare”.

Vrem să devenim cel mai mare serviciu de depozitare din București

”În prima lună am ocupat cam o cincime din depozit (aproximativ 30 de cutii). Avem o capacitate totală de 180 de cutii. Vrem să atingem pragul ăsta, iar apoi să trecem la altceva, mai mare. Până la finalul anului, estimăm că umplem acest depozit. Am luat în considerare să ne extindem și în alte orașe mari. Însă pentru moment, vrem să devenim cel mai mare serviciu de depozitare din București. În alte orașe e destul de greu, deoarece majoritatea persoanelor au rude în comunele adiacente și ar avea unde să-și depoziteze lucrurile. Sunt de părere că în următorii cinci-zece ani și alte urbi vor avea nevoie. Asta e tendința, care pe noi ne avantajează. Sunt atâtea exemple de alte orașe europene care au implementat cu succes așa ceva”, a adăugat George.

Când se ocupă de Box It, cei doi tineri știu foarte bine ce are de făcut fiecare. Miruna e cu partea creativă, George cu cea logistică, practică: ”Noi ne-am repartizat toate lucrurile de care trebuie să ne ocupăm. Ea se ocupă de partea creativă, de design. Eu de restul. Ne împărțim cum putem. Deocamdată ne descurcăm, însă în viitorul apropiat cu siguranță că vom angaja oameni să ne ajute. Va rămâne ca noi să ne concentrăm doar pe partea de dezvoltare a business-ului. Ne vom adapta pe măsură ce vom crește”.

Când văd clientul mulțumit, sunt și eu mulțumit

”Am luat în calcul și finanțarea din exterior. Însă doar când vom avea o afacere profitabilă. Cam într-un an de zile am calculat că vom începe să avem profit. Vrem să fim serioși și în fața potențialilor investitori cât și în fața clienților. Cel mai mult ne motivează pe amandoi satisfacția clientului. De când am deschis startup-ul acesta cel mai mult mi-a plăcut partea de interacțiune cu diverși oameni. Când văd clientul mulțumit, sunt și eu mulțumit”, au conchis cei doi.