"Consider că toți cei care sunt implicați în Start-Up Nation trebuie să fie parteneri de discuții active, pentru ca experiența anului trecut să fie mai bine valorificată, pentru a înțelege tipurile de probleme cu care v-ați confruntat, pentru a putea acorda pe viitor sfaturi oneste și corecte, pentru a educa viitorii antreprenori și după semnarea contractului de finanțare. Campania de promovare a programului din acest an va fi însoțită de un ghid de succes atât al beneficiarului, cât și al consultantului, pentru că exemplele de bună practică merită recunoscute", a spus ministrul Ștefan-Radu Oprea.

Referindu-se la simplificarea accesului la finanțare pentru programul Start-Up Nation 2018, ministrul a apreciat că viitorul ghid al aplicantului va cuprinde elemente clare, care vor putea oferi stabilitate și predictibilitate viitoarelor planuri de afaceri, astfel încât calitatea proiectelor ce vor fi depuse să crească. Totodată, a fost apreciată importanța gestionarii mai bune a resurselor de timp, financiară și umană în evaluarea proiectelor, precum și uniformizarea procesului de evaluare la nivelul tuturor agențiilor.

Totodată, Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Radu Oprea, a dispus monitorizarea cu atenție a tuturor proiectelor din programul Start-Up Nation, pentru că: ”este important să creștem atractivitatea programului pentru antreprenori și să simplificăm, în ediția 2018, pe baza experienței anului trecut, accesul la finanțare. Vom intensifica ritmicitatea consultărilor cu mediul de afaceri pentru a adopta, împreună cu acesta, soluții de fluidizare a procedurilor pentru întreprinzătorii care văd în Start-Up Nation șansa reală de a-și îndeplini visul de a deveni antreprenori de succes, de a avea un nivel de trai ridicat și o viață mai bună”, a declarat ministrul Radu Oprea.

Printre aspectele aduse în atenția ministrului Ștefan-Radu Oprea de către consultanți s-au regăsit: necesitatea modificării nomenclatorului mijloacelor fixe care este în vigoare din anul 2004, publicarea unei liste de documente necesare pentru fiecare cheltuială eligibilă a programului, resursele bugetare, crearea posibilității folosirii semnăturii electronice.

Consultanții au depus un document cu 20 de puncte pentru schimbarea programului. Puteți consulta documentul în PDF-ul de mai jos.

Propuneri de Imbunatatire SUN Firmele de Consultanta by Vlad Andriescu on Scribd