Afacerile mici și mijlocii sunt cele mai vulnerabile în fața conformității GDPR, deoarece în cele mai multe cazuri acestea nu au resursele necesare pentru a-și întocmi documentația și auditul proceselor, care sunt în continuă schimbare odată cu evoluția companiei. Echipa din spatele StartGDPR a realizat astfel o soluție online care vine în ajutorul IMM-urilor, poziționată între un kit de draft-uri de documente și o consultanță specializată realizată manual.
Clientul trebuie să acceseze platforma StartGDPR și să răspundă la câteva întrebări simple și în limbaj natural despre afacerea sa. Pe parcursul procesului, el primește în permanență asistență online din partea sistemului prin intermediul sugestiilor de completare. La finalul procesului acesta obține documentația de conformitate personalizată care poate fi folosită imediat. Note de informare, modele de contracte, proceduri interne sau registre de prelucrare a datelor sunt doar câteva dintre documentele personalizate oferite de platformă care sunt necesare oricărui business pentru a îndeplini criteriile de protecție a datelor personale.
Tehnologia din spatele platformei se bazează pe un sistem AI care traduce răspunsurile unor întrebări simple, pe înțelesul tuturor, într-un limbaj juridic specializat și care generează documentația personalizată pentru afacerea clientului.
Platforma este dezvoltată de către o echipă de experți din domeniul juridic și din cel software. Din aprilie 2020, StartGDPR a demarat o colaborare cu Digital 2 Law, o casă de avocatură care lucrează în mod specific cu piața-țintă a StartGDPR - start-up-urile și IMM-urile, ce va oferi consultanță juridică pentru unul dintre pachetele premium disponibile în perioada următoare. Practic, un client va avea acces la mai multe variante de ghidare în platformă și înțelegere a rezultatelor ei, printr-un mix de servicii și produse out-of-the-box gata de utilizare.
Echipa StartGDPR continuă să îmbunătățească platforma și va face disponibile în viitorul apropiat pachete specifice fiecărui tip de afacere. Un pachet disponibil gratuit este cel pentru organizatorii de evenimente online, o zonă de activitate care a crescut în contextul pandemiei de COVID-19, odată cu mutarea multor întâlniri, webinare ori conferințe în mediul online.
Platforma este disponibilă momentan doar pentru afacerile din România, însă urmează să devină accesibilă pentru cele din cadrul UE în următoarele luni, odată cu transpunerea limbajului juridic aferent legislației în domeniu aferente fiecărei țări.