Vaha este dezvoltarea ideii inițiale din Pixformance, un dispozitiv de fitness care să fie adaptat către mai multe persoane. „În ianuarie 2019 ne-am dat seama că piața consumatorilor obișnuiți e foarte interesantă, multe cereri venind din zona de clienți B2B2C ai produsului dezvoltat de Pixformance. Ei ne întrebau constant dacă nu plănuim să dezvoltăm un produs similar pentru acasă”, a povestit Călin Popescu pentru start-up.ro când am scris prima oară de Vaha, în ianuarie 2020.

Vaha e o oglindă inteligentă care te ajută să te menții într-un flow progresiv de dezvoltare fizică și mentală, contectându-te cu un antrenor personal care are grijă să îți creeze o experiență progresivă, la distanță, printr-un plan personalizat de antrenament și sesiune live unu la unu.

„Modelul este un split hardware / subscription. Costul oglinzii este însoțit de un abonament lunar care-ți pune la dispoziție un antrenor personal. Acesta se ocupă de tot planul de antrenament și poate avea și sesiuni live cu tine, folosind oglinda ca mediu de comunicare”, spune Călin Popescu. Practic, poți să faci o sesiune video cu antrenorul pentru a putea să te pregătești așa cum trebuie.

Vaha a fost lansată anul trecut și a fost disponibilă din această primăvară. Startup-ul a primit o nouă investiție, conform Grunderszene.

Runda a fost condusă de londonezii de la Unbound, dar au contribuit și Porsche Ventures, HV Capital, Rocket Global Founders Capital. Față de investiția Series A din 2019 runda aceasta de investiții a fost dublă, de ordinul zecilor de milioane de euro.

Vaha a avut lansarea chiar la începutul pandemiei în Europa și inițial trebuia să fie o alternativă la sălile de fitness. În momentul de față, strategia lor de marketing este cea de influencer marketing, unul dintre cei care promovează oglinda inteligentă fiind portarul naționalei Germaniei de fotbal Manuel Neuer.

Conform datelor de piață, Vaha vinde aproximativ de 1.000 de dispozitive pe lună.