Lista aceasta nu este una exhaustivă. Nu vom mai repeta startup-uri și fondatori despre care am scris constant în acești ani. Evident că merită menționați, însă e clar că se dezvoltă de la sine și că vom scrie în continuare despre ei pe măsură ce apar noutăți despre business-urile lor.

În această listă ne vom concentra pe startup-urile cu care am vorbit în acest an, care au trecut printr-un moment important în 2022, cum ar fi extinderi, exituri sau investiții.

Aceasta este prima parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada sărbătorilor de iarnă, când vom intra și noi într-o pauză binemeritată, fără a uita, însă de cei mai interesanți jucători din acest ecosistem de startups din țara noastră.

Iată primele trei companii care ne-au atras atenția în acest an și despre care am scris:

Raycscape (Xvision)

În toamna acestui an, Xvision, o platformă medicală bazată pe inteligență artificială, care dezvoltă produse pentru a-i sprijini pe medicii radiologi în analiza și interpretarea imaginilor medicale, a anunțat o schimbare de brand, redenumindu-se Rayscape, și o nouă direcție de dezvoltare.

Produsele Rayscape, ce folosesc inteligența artificială pentru analiză imagistică, sunt folosite în prezent de către 100 de instituții publice și private România, Polonia, Ungaria, Slovacia și Croația

Chiar în primele săptămâni din acest an Rayscape (Xvision) obținea un milion de euro într-o rundă de finanțare de tip seed, cu aportul bValue ca Lead Investor și a încă șapte investitori din România: GapMinder BV, RocaX, Cleverage, Growceanu, Cristian Pop ca angel investor și Polonia: ResQMed și Marek Dziubinski.

XVision începuse deja demersurile către zona oncologică prin dezvoltarea produsului dedicat CT-urilor de plămâni, acesta fiind capabil să detecteze, să măsoare și să urmărească evoluția nodulilor pulmonari, toate aceste caracteristici fiind extrem de importante în detecția timpurie și monitorizarea pacienților cu cancer pulmonar.

Rayscape continuă această linie de business, îmbunătățind produsele existente și având în plan dezvoltarea de noi produse ce vor putea fi folosite în tratarea și monitorizarea pacienților oncologici.

Hyperhuman

La începutul lunii noiembrie, startup-ul românesc Hyperhuman, care creează o unealtă ce simplifică posibilitatea de a crea conținut dedicat fitness-ului, anunța mai multe integrări pentru produsul său.

Echipa Hyperhuman a semnat parteneriate cu jucători cheie din industrie, mai ales din Statele Unite, care vin să aducă beneficii suplimentare. Printre parteneri se numără Wix.com, RookMotion, Alive Fitness sau Asensei. De asemenea, Hyperhuman devine parte a două organizații importante din industrie: Fittech Club și Fitness Industry Technology Council din Statele Unite.

Hyperhuman s-a lansat la începutul lui 2021 și a primit inițial o investiție de 500.000 de euro pentru creștere. Produsul permite pasionaților de fitness să creeze clipuri pe care să le transforme în ore pentru pasionați, mai ales că fitness-ul de acasă a crescut mult în pandemie.

În martie, Hyperhuman deschidea o rundă de investiții de 0,7 milioane de euro, condusă de Sparking Capital și susținută de investitorii Early Game Ventures și SeedBlink.

Compania de conținut video inteligent pentru industria de sănătate și fitness își propunea la acel moment să-și accelereze expansiunea globală și să permită organizațiilor să producă conținut video de calitate la scară largă.

Brio

Brio, o platformă educațională DeepTech SaaS dezvoltată cu scopul de a ajuta elevii claselor I-XII, părinții, profesorii și instituțiile de învățământ să sporească performanța educațională și încrederea la nivelul tinerilor, a fost desemnat startup-ul anului în cadrul galei ANIS, care a avut loc în luna aprilie 2022.

Brio identifică punctele tari ale studenților, punctele mai slabe și zonele de risc, permițând o dezvoltare personală orientată și măsurabilă.

La începutul lunii ianuarie, Brio deschidea o nouă rundă de finanțare pe SeedBlink și anunța că a ajuns la o evaluare de 5,5 milioane de euro, dublu față de evaluarea din septembrie 2020, când a derulat prima campanie de finanțare pe aceeași platformă de crowdinvesting.