Orange susține de peste 6 ani startup-urile din România prin intermediul Orange FAB. Fie că este vorba de accesul la clienți sau accesul la tehnologie, startup-urile pot folosi ajutorul de la Orange pentru a se dezvolta.

Orange are astăzi colaborări cu 44 de startup-uri și conform statisticilor, 14 dintre acestea au furnizat produse și servicii ce au fost integrate în procesele interne ale Orange, 17 startup-uri au ofertat soluții clienților Orange Business Services, iar compania le promovează în mod constant.

De data aceasta, evenimentul dedicat inovației l-a avut invitat pe Oliver Becht, din partea Guvernului francez. Chiar dacă Oliver Becht e la prima vizită în calitate oficială în România, el nu este străin de țara noastră, soția sa fiind din România, deși trăiește în Franța de 28 de ani. Din postura de ministru, Oliver Becht se ocupă de oportunitățile economice, de comerțul exterior, dar și de francezii de pretutindeni.

O conexiune puternică România-Franța

Oliver Becht menționează că există o legătură puternică între România și Franța, iar ecosistemul francez poate fi o oportunitate pentru români.

„Avem peste 20.000 de startup-uri în ultimii ani în Franța și 29 de unicorni. Vrem să facem o revoluție digitală în toate industriile. Avem un plan numit Franța 2030, în valoare de 64 de miliarde de euro, prin care vrem să facem o transformare digitală și o tranziție energetică în toată industrie. Așadar, există oportunități pentru startup-urile franceze și românești pentru a contribui la această revoluție prin inovație”, spune Oliver Becht în cadrul unei discuții cu jurnaliștii prezenți la fața locului.

Dar există și provocări. „Avem provocări climatice, provocări geopolitice și nevoia de a face tranziția digitală. România poate fi o destinație de investiție și de inovație. România e o țară a inovației, dar și o piață pentru companiile franceze. Așa că le zic firmelor din Franța să investească aici”, a mai spus ministrul francez.

Cum luptă Uniunea Europeană cu Statele Unite

Oliver Becht consideră că Europa nu are un Google sau un Amazon pentru că am fost obsedați de legile competiției.

„În Statele Unite, ecosistemul tehnologic a fost alimentat de armată, de DARPA. De asemenea, s-au cheltuit bani importanți pentru inovație. În Europa nu am făcut asta pentru că nu avem o politică de apărare comună. Nu avem o agenție care să transmită inovația înspre companii. Și am ținut foarte mult la legile competiției și de multe ori nu am vrut companii uriașe”, spune Becht.

Ministrul francez consideră că e timpul ca UE să creeze o politică de digitalizare comună și să transforme ecosistemul de inovație european.

„Suntem într-o cursă cu Statele Unite și China. Și dacă nu ai capacitatea de a fi în frunte în lumea inteligenței artificiale și în quantum computing, vom pierde aceste cursă. Trebuie să unim ecosistemul din Europa”, explică Oliver Becht.

Startup-urile prezentate în fața lui Oliver Becht

Orange FAB a avut la eveniment și 3 startup-uri românești susținute, companii care activează în zona agriculturii, roboticii și recunoașterii vocale prin intermediul AI.

AgriCloud este unul dintre primele startup-uri susținute de Orange și oferă optimizarea agriculturii prin intermediul senzorilor, a unor platforme de management, dar și a unor stații meteo mobile. De asemenea, AgriCloud are și drone care pot oferi imagini clare asupra culturilor și sunt dotate cu tehnici de computer vision, comunicare prin satelit. AgriCloud lucrează cu proiecte din Franța, Statele Unite și Africa de Sud.

IRIS Robotics este un startup din Iași care poate oferi viață roboților de tip Pepper. Ei folosesc realitatea virtuală cu ajutorul Meta Quest pentru a putea oferi viață roboților. Aceștia sunt folosiți în HoReCa ca niște recepționeri, pentru scopuri de marketing, dar pot fi controlați de la distanță și de oameni.

Zevo Tech este un startup care reușește să facă transcrieri ale unor conversații în română, engleză, portugheză și alte limbi. Este un spinoff al unui laborator de la Politehnica București și are în componență profesori și cercetători. Practic, compania poate fi folositoare pentru call center-uri care doresc să facă transcrieri automate ale conversațiilor, în media, agenții de monitorizare și altele. Acuratețea din momentul de față este de 95%.