Lista aceasta nu este una definitivă și nici exhaustivă. Evident că vor lipsi unele startup-uri care merită menționate în orice prezentare despre ecosistemul local. Dar ne vom concentra pe acele startup-uri despre care am scris, cu care am vorbit sau care au avut un moment important în 2021, cum ar fi o investiție sau o extindere importantă.

Aceasta este a opta parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada Sărbătorilor de Iarnă, moment când și noi luăm o pauză binemeritată, dar în care e bine să ne amintim cine sunt jucătorii cei mai interesanți din acest ecosistem de companii inovatoare.

Iată alte cinci companii care ne-au atras atenția anul acesta și despre care am scris:

Dorathebot

Dora este un robot de recrutare cu un ecosistem clar definit, venind atât în ajutorul candidaților, cât și în ajutorul recrutorilor. Până acum au fost 762.913 interviuri realizate de Dora, robotul de recrutare, dintre care 526.508 interviuri în România. Robotul a fost creat de compania Happy Recruiter.

Dora aduce joburile în fața celor în căutarea unui loc de muncă în mediul online, în social media, unde românii petrec în medie 2 ore și 16 minute zilnic, și au libertatea de a parcurge interviuri de angajare. Interviurile cu Dora durează în medie între 4-6 minute.

Robotul a fost creat de antreprenorul român Călin Ștefănescu, unul dintre 7 deținători ai platformei online Happy Recruiter, care utilizează inteligența artificială (AI) pentru a recruta persoane în căutarea unui loc de muncă.

Conform statisticilor, 45% din persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt disponibile după 7 seara, 28% în weekend-uri și doar 27% dintre oameni au timp de o discuție cu angajatorii în timpul programului de lucru, între 9.00 - 17.00.

Licenseware

Licenseware este primul ecosistem deschis de aplicații pentru managementul licențelor software. Licenseware ajută companiile să reducă costurile, riscurile și complexitatea asociate cu utilizarea software-ului pentru corporatii. Soluțiile startup-ului facilitează luarea de decizii rapide și informate și permit organizațiilor să controleze modul în care cumpără și utilizează software-ul.

De la lansarea sa în 2020, Licenseware a semnat primii săi clienți, absolvind acceleratoarele How To Web şi StepFWD, și a primit nominalizări pentru inovarea pieței de management al activelor IT.

Anul acesta au primit o primă investiție de 120.000 de euro, iar la finalul anului o investiție de 500.000 de euro pentru accelerarea dezvoltării de la Early Game Ventures, cu participarea Fortech Investments.

Thinkout

ThinkOut e un manager de cash flow, pentru managerii care vor să vadă cum vor fluctua veniturile în următoarea perioadă și ce investiții pot face. E o aplicație potrivită pentru cei care au business-uri mici, cu venituri fluctuante.

Platforma a fost gândită să automatizeze introducerea datelor pe care antreprenorii o fac de regulă manual, să ofere informații cât mai precise despre fluctuația veniturilor și cheltuielilor, respectiv despre activitatea comercială a firmei și să identifice rapid problemele de lichiditate dacă este cazul, scopul final fiind să ajute managerii de firme mici și mijlocii să ia decizii informate astfel încât să își crească afacerile cât mai sănătos.

Anul acesta ieșenii au primit o investiție de 250.000 de euro pentru dezvoltare și extindere pe piețele europene de la rețelele de angel investors TBNR Accelerator Iași, Transylvania Angels Network și Vestra Industry.

easySales

easySales este o platformă B2B și un startup în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute.

Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor.

Clienții din portofoliu au listat un număr de peste 3 milioane produse pe diferite platforme marketplace, au generat 596.000 facturi și 622.000 documente de livrare în mod automatizat și au tradus 119.000 documentații de produse.

Compania a reușit să atragă 350.000 de euro investiție pe platforma de equity crowdfunding Seedblink anul acesta.

LifeBox

LifeBox e un jucător important pe piața de livrare de mâncare sănătoasă sub forma unor cutii livrate la intervale regulate către clienți.

În bucătăria LifeBox sunt preparate în fiecare zi 8 tipuri de meniuri - Optim, Vegan, Veggie, Fish, Lactose-Free, Sport, Pork-Free & Keto - ce pot fi comandate zilnic sau în avans pe o perioadă de până la 3 luni în București & Ilfov, Cluj & Florești și Oradea.

Compania menține ritmul de creștere pe piața de healthy food delivery din România și își propune să își extindă serviciile de livrare și în alte orașe față de cele în care activează în prezent, respectiv București, Ilfov, Cluj, Florești și Oradea.

Totdată, LifeBox își concentrează atenția pe dezvoltarea conceptului FrissBox. Lansat în vara acestui an, FrissBox este echivalentul LifeBox pe piața din Ungaria, acesta oferind consumatorilor aceeași gamă de meniuri din portofoliul LifeBox, urmând ca, pe parcurs, acestea să fie adaptate conform specificului local, cu sprijinul a doi specialiști locali.