În ambele țări, Pluria și-a construit o echipă locală cu care dezvoltă platforma. Dacă intrarea pe piața iberică a fost luată în calcul încă de la început, lansarea în Columbia marchează primul pas în America Latină a Pluria.

Într-o piață mondială în care companiile își regândesc structura birourilor și iau în calcul o formulă de lucru hibrid, Pluria deschide companiilor ușa a peste 150 de spații comune de lucru în peste 50 de orașe din întreaga lume. De altfel, asta este și premisa cu care start up-ul românesc, conceput și lansat în plină pandemie, intră în Spania și Columbia. Studiile arată că 66% dintre companii iau în calcul spații de lucru flexibile, acestea urmând a reprezenta, pe termen lung, o treime din piața imobiliară de birouri. Acest nou mod de lucru, care implică flexibilitatea angajatorului, este foarte apreciat de angajați.

„Misiunea noastră este să sprijinim companiile să fie organizații flexibile și hibride. Până în 2030, potrivit datelor companiei spaniole de consultanță imobiliară Savills Aguirre Newman, se așteaptă ca 30% din piața de birouri din Peninsula Iberică să fie preluată de spații de lucru flexibile. Acest lucru ne oferă posibilități de creștere și face ca o aplicație precum Pluria, care unește diferite spații de lucru pe o singură platformă, să fie imperios necesară. Așa că am profitat de această oportunitate, și am lansat oficial Pluria în Spania”, spune Andrei Crețu, fondatorul Pluria.

Birourile flexibile reprezintă noua realitate și în Columbia, unde mai mult de 70% dintre angajați preferă să lucreze dintr-un alt spațiu decât biroul lor. Totodată, Columbia ocupă o poziție fruntașă în America Latină în ceea ce privește numărul spațiilor de co-working care, în proporție de 93%, sunt independente. Pluria are o acoperire la nivel național, cu spații în Bogota, Medellin, Cartagena, Baranquilla, Cali, Pereira și Armenia, iar obiectivul start-up-ului peste următoarele șase luni este extinderea portofoliului de clienți.

„Columbia ocupă o poziție de top în regiune în ceea ce privește participarea la coworking și 66% dintre managerii de Resurse Umane din companii iau în considerare redefinirea spațiilor fizice pentru a implementa modul de lucru hibrid. Cred că Pluria are un mare potențial pe această piață, iar Columbia marchează primul pas al companiei în America Latină", spune Mateo Marulanda, Country Manager Pluria Columbia.

Extinderea Pluria pe piața spaniolă și cea din America Latină crește rețeaua de spații de lucru flexibile, atingându-și în același timp și cele trei mari obiective: reducerea costurilor companiilor, acestea accesând în același timp talente și clienți globali, flexibilitatea mediului de lucru al angajaților și clientelă nouă pentru furnizorii de spații de co-working. Ca și în România, serviciul Pluria este personalizat pe baza nevoilor companiilor care-l accesează.