Dacă până acum evenimentele offline erau cadrul benefic de întâlnire a câtorva sute de persoane cu interes vădit vizavi de subiectele abordate, odată cu migrarea în online din cauza pandemiei, zeci de mii de oameni au putut participa online la dialogul dintre retaileri, autorități și centre comerciale din cadrul retailArena Sessions.

Conferința online a fost transmisă live pe Facebook și Youtube, iar datele statistice arată că 15.116 vizitatori unici au vizionat video-ul pe platforma Facebook. Reach-ul total estimat pentru acest streaming live este de 46.976 de oameni.

Vârful transmisiunii live pe Facebook a ajuns la 542 de viewers care au urmărit simultan transmisiunea, lucru ce ar fi fost extrem de dificil în mediul offline, în mod special în această perioadă a măsurilor de distanțare socială.

“Rezultatele conferinței sunt absolut impresionante, am primit sute de mesaje de susținere și apreciere din partea retailerilor din toată țara. De asemenea, multe centre comerciale au declarat în comunicări publice sau private că solicitările noastre sunt în concordanță cu filosofia lor de afaceri. Mai mult, din ce în ce mai multe centre comerciale care afișaseră poziții opuse au început să iasă din zona în care se cantonaseră și încep să accepte calea dialogului constructiv până la soluționarea problemelor care ne privesc în egală măsură pe toți. S-a creat astfel acel momentum de care avea nevoie întreaga industrie de retail!”, a declarat Cosmin Savu-Cristescu, secretar executiv Organizația Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL) și partener al conferinței.

Cei mai mulți vizitatori de pe dispozitivele mobile

Se observă o schimbare de perspective atunci când vine vorba despre dispozitivele de pe care publicul urmărește conferintele online: în acest caz 54,1% dintre views s-au realizat de pe mobil, iar 41 % dintre views s-au realizat de pe desktop. Topul audientei a avut ca nucleu Bucureștiul, iar live-ul conferinței s-a bucurat de peste 370 de reacții, comentarii și shares.

Vârful de audiență a atins cota de 542 de persoane pe Facebook Wall-Street.ro și 404 persoane pe canalul Youtube Wall-Street.ro, transmisiunea de pe Youtube fiind afișată și pe site-ul wall-street.ro în timp real.

“O astfel de dezbatere era necesară în contextul în care se regăsește industria de retail non-alimentar, care are nevoie de dialog, de propuneri și de măsuri concrete pentru a face față efectelor pandemiei de COVID-19. Am avut aceste rezultate și datorită mixului exceptional de speakeri, care a redat perspectivele tuturor părților implicate. Nu în ultimul rând, faptul că am fost în online cred că s-a dovedit a fi mult mai ofertant și am putut să ajungem astfel la o audiența la care am fi ajuns mai greu în zona offline din cauza măsurilor de distanțare socială, dacă acest lucru ar fi fost permis în primul rând. Tocmai din această cauză, cred că putem vorbi despre o nouă paradigmă a evenimentelor online, un mix care va împrumuta multe dintre caracteristicile conferințelor offline, dar adaptate la noul context digital, care cred că vor rămâne o componentă importantă chiar și după pandemie și pe care vrem în continuare să ne concentrăm eforturile”, a declarat Andra Imbrea, redactor-șef retail.ro.

retailArena Sessions - “Retailul non-alimentar, încotro?” s-a concentrat pe dezbaterea situației industriei de retail non-alimentar în contextul pandemiei de COVID-19 și a avut ca scop stabilirea unui cadru de dialog neutru între retaileri, centre comerciale și autorități.

Timp de aproape 3 ore, Andra Imbrea, moderatorul evenimentului, și cei opt speakeri invitați au dezbătut impactul pandemiei, provocările reluării activității și propunerile de redresare a industriei.

Printre speakeri s-au numărat Liviu Rogojinaru, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, Cosmin Savu-Cristescu, secretar executiv RORETAIL, Șerban Radu, CEO Cărturești, Adrian Câzu, director Benvenuti, Ștefan Mandachi, CEO Spartan, Tatian Diaconu, CEO Ceetrus și Carmen Ravon, head of retail CBRE România.

După conferința online, zece centre comerciale și-au modificat parteneriatele cu retailerii

Tot la nivel de rezultate, în ultima săptămâna peste zece centre comerciale și-au modificat poziția privind parteneriatul cu retailerii, anunțând că renunță la plata chiriilor pe perioada stării de urgență și că vor propune noi parteneriate pentru reluarea activității.

“Organizarea conferinței a fost excepțională, la fel și audiența. Tema a fost și încă este de foarte mare interes în industria noastra. În urma conferinței și a dezbaterilor, dar și a intervenției remarcabile a lui Tatian Diaconu, mai mulți proprietari de mall-uri au luat decizia de a merge pe același principiu”, susține și Adrian Câzu, director Benvenuti.

“Vă mulțumim pentru organizarea perfectă a evenimentului din data de 5 mai. Credem ca acest gen de interacțiune directă a celor mai relevanți jucători din industria de retail non-alimentar este benefică pentru absolut toate părțile implicate – retaileri, centre comerciale și autorități de reglementare. De asemenea, este recomandat ca acest tip de dezbateri, fie ele și online, să aibă loc indiferent de context. Un dialog deschis între toți factorii relevanți și reprezentanții retailerilor nu poate să fie decât benefic pentru susținerea pe mai departe a funcționării corecte și transparente a industriei”, a adaugat și Mihnea Predețeanu, Managing Partner Predeteanu & Partener.