Potrivit specialiștilor RTB House, cea mai potrivită metodă pentru a atrage mai mulți clienți pe site-ul tău este retargetingul.

Retargetingul este o strategie de promovare dezvoltată cu scopul de a ajuta brandurile să interacționeze cu clienții activi sau să atragă utilizatorii care n-au achiziționat anterior să finalizeze cumpărăturile din magazinele online.

Studiile arată că 70% dintre clienții care întâlnesc reclame de tip retargeting doresc să facă o achiziție.

În plus, retargetingul aduce înapoi până la 26% din vizitatorii unui site pentru a-și finaliza achiziția, cu o rată de click (CTR) mai mare decât pentru alte tipuri de reclame.

Pentru retargeting, pe site-ul în cauză este folosit un cod care plasează cookie-uri în browser-ul fiecărui vizitator. Cu informațiile colectate, algoritmul de retargeting al brandului poate decide când trebuie afișate anunțurile în funcție de site-urile pe care le vizitează clientul și de timpul petrecut pe diferite platforme.

Un client care a vizitat un magazin online, a văzut oferta de produse, apoi a ieșit de pe site către un altul, e posibil să întâlnească în timpul browsingului o reclamă personalizată pentru magazinul în cauză.

Retargetingul este un instrument care oferă utilizatorului anunțuri personalizate și informații relevante la momentul potrivit. Astfel, crește și conversia între vizite și vânzări. Rata conversiei crește tocmai pentru că posibililor clienți le sunt afișate reclame relevante pentru nevoile lor și pentru oferta magazinelor.

În ziua de azi, consumatorii doresc oferte personalizate care să corespundă preferințelor lor – este vorba de a transmite mesajul potrivit către persoana potrivită, la momentul potrivit. De aceea, înțelegerea comportamentului online al potențialilor clienți este foarte importantă în captarea interesului acestora.

Dezvoltarea acestor informații despre clienți face posibilă stimularea interesului lor la un nivel mult mai profund și, astfel, crește șansa ca aceștia să facă o achiziție. Retargetingul face posibilă înțelegerea comportamentului consumatorilor pe măsură ce aceștia navighează pe site și pot fi înțelese care sunt cele mai relevante comportamente pentru o posibilă conversie.

Ce trebuie să știe companiile despre retargeting

Personalizează reclamele. Flexibilitatea este un aspect important când vine vorba despre retargeting. Vizitatorii diferiți au obiective și interese distincte, ceea ce înseamnă că nu este posibil să prinzi toți potențialii clienți în același mod.

De exemplu, dacă cineva a vizitat pagina unui produs, o strategie de retargeting este să afișeze o reclamă în format carusel pentru a încuraja clientul să descopere produse noi. Cu toate acestea, dacă cineva abandonează coșul de cumpărături, poate fi mult mai eficient să primească reclame care oferă transport gratuit.

De asemenea, încă un aspect care trebuie luat în considerare este cât timp a trecut de când persoana respectivă a vizitat magazinul online. O persoană care a vizitat site-ul acum o săptămână nu ar trebui să vadă aceleași reclame ca o persoană care a vizitat site-ul luna trecută.

Maximizează impactul reclamei. Aceasta trebuie să conțină imagini bune, titluri clare, mesaj eficient, calls-to-action, dar și o pagină de destinație după click.

Ajungi la utilizatorii interesați de mesajul tău controlând nivelul impresiilor.

Actualizare. Statisticile arată că, dacă prezinți același set de reclame timp de cinci luni, rata de click (CTR) se reduce cu aproape 50%. Acest lucru poate fi evitat prin actualizarea imaginilor și mesajelor call-to-action, în timp ce înveți care sunt mesajele cu care utilizatorii interacționează cel mai des.