Această adaptare la situația actuală vine la rândul ei cu un impact puternic asupra modului în care funcționăm la locul de muncă, fie că angajatorul alege opțiunea „work from home” sau întoarcerea parțială sau totală la birouri.

Acasă sau la birou: care sunt planurile companiilor cu privire la locul de desfășurare a activității?

Echipa Bookster a fost curioasă să afle cum se schimbă pentru perioada următoare planurile companiilor din România în legătură cu reîntoarcerea la birouri sau adoptarea pentru o perioadă mai lungă sau chiar definitivă a politicilor de „work from home”.

Rezultatul a fost un sondaj la care au participat 800 de companii care au birouri în România. Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari și foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici și foarte mici.

Mai mult de jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parțială la birouri. Companiile mari, cele mai înclinate să rămână în Work from home.

Fie că este vorba de întoarcerea la birou pe bază de voluntariat sau cu un program în ture, prin care angajații merg prin rotație la birou, 53% dintre companiile întrebate au declarat că aleg varianta întoarcerii parțiale la birou pentru perioada următoare. Peste 30% dintre companii rămân într-un program de lucru exclusiv de acasă, iar numai 15% se întorc complet, cu toți angajații, în spațiile de birouri rămase goale în perioada stării de urgență.

Companiile mici și foarte mici sunt cele mai înclinate către o întoarcere completă la birou. 20% dintre companiile din această categorie și-au exprimat dorința de a reveni la birou, versus 13% în categoria companiilor medii.

Sub 10% dintre companiile mari au precizat că vor renunța complet la lucrul de acasă în favoarea reluării activității normale, din birouri.

Industria sau specificul activității este un factor determinant al deciziei de întoarcere la birou. Din studiul Bookster aflăm că mare parte dintre companiile din IT (54%) și Telecom (70%) rămân să lucreze integral de acasă. Industriile de Retail (72%), Banking (68%), Automotive (58%), Servicii (56%), Consultanță (55%), FMCG (60%) și chiar și Pharma (71%) optează pentru o întoarcere parțială a angajaților la birouri.

Iar preferința pentru lucrul integral de la birou este cea mai evidentă în industria de Manufacturing - aproape jumătate dintre companiile din această industrie își desfășoară activitatea în modul tradițional, cu toți angajații la birourile fizice.

De asemenea, din analiza răspunsurilor putem observa o înclinare mai puternică spre lucrul complet de acasă la companiile din București (36%), în comparație cu restul zonelor țării, unde doar 24% dintre companii au menționat că rămân să lucreze cu toți angajații de acasă în perioada următoare.

Bookster - Beneficiul pentru angajați care vine (și) acasă.

Fie că lucrează de acasă sau de la birou, motivarea angajaților are și mai multă importanță în aceste vremuri de incertitudine. Companiile urmăresc să le ofere angajaților beneficii care să-i mențină sănătoși, echilibrați și motivați, fie că rămân acasă și se simt deconectați de colectivul lor sau că încep întoarcerea la birou și se confruntă cu teama expunerii la coronavirus.

De îndată ce companiile au început să lucreze de acasă la jumătatea lunii martie, biblioteca publică Bookster a lansat serviciul de livrare acasă a cărților împrumutate de cititori.

Cărțile Bookster sunt livrate acum acasă la abonații din peste 1.300 de localități din toată țara, Bookster devenind astfel beneficiul pentru angajați care vine (și) acasă.

Peste 1.000 de companii din România au ales să ofere angajaților acces la serviciile de livrare și recomandare personalizată de cărți din biblioteca publică Bookster.

Bookster este prima bibliotecă publică modernă din România. De la deschiderea bibliotecii în 2013, cei 75.000 de cititori au făcut peste 3,5 milioane de împrumuturi. Aceștia au acces gratuit la peste 100.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din diferite domenii, de la dezvoltare personală și profesională, la hobby-uri, beletristică și cărți de copii, accesând www.bookster.ro. Bookster oferă companiilor din România o serie de servicii care includ livrarea cărților împrumutate la sediul lor și campanii de încurajare a lecturii adresate angajaților.