Acestea sunt concluziile celui mai recent studiu IDC, sponsorizat de Oracle, în rândul respondenților din cele opt state europene: România, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Grecia, Croația și Serbia.
Prioritățile de afaceri în Europa Centrală și de Est
În era post-pandemică, companiile trebuie să își restabilească prioritățile. Spre exemplu, investițiile în soluții IT. Conform rezultatelor sondajului, au fost identificate cele mai importante priorități de afaceri din regiunea Europa Centrală și de Est, după cum urmează:
- Îmbunătățirea performanței de afaceri (72%)
- Reducerea costurilor (71%)
- Servicii mai bune pentru nevoile clienților (71%)
- Securizarea afacerii (securitate cibernetică - 69%)
- Maximizarea forței de muncă (62%)
Prioritățile de afaceri, în funcție de țară, conform sondajului din Europa Centrală și de Est:
”Primele trei priorități de afaceri au un nivel de importanță aproape egal pentru respondenți. Aceste date demonstrează cât de esențial este procesul decizional pentru companiile din Europa Centrală și de Est. Alegerile pe care le fac variază adesea între obiectivele pe termen scurt, menite să protejeze afacerea, și investițiile care sprijină dezvoltarea companiei pe termen lung.”- declară Răzvan Savu, Senior Consultant pentru IDC în Europa Centrală și de Est.
”Soluțiile IT - în special cloud, managementul datelor și soluțiile de analiză a datelor - vor juca un rol esențial pentru companiile care doresc să-și echilibreze aceste compromisuri și să-și atingă, totodată, obiectivele” - adaugă Răzvan Savu.
Tranziția accelerată către cloud
Pandemia de COVID-19 a accelerat adoptarea soluțiilor de tip cloud computing în rândul companiilor și instituțiilor din regiunea ECE. Pentru multe organizații, serviciile cloud s-au dovedit a fi cea mai bună soluție în timpul stării de urgență, cât și în perioada care i-a urmat.
”Conform studiului, prioritățile companiilor românești sunt managementul datelor, modernizarea aplicațiilor de business și implementarea unor soluții inteligente de securitate. Se poate observa că acestea nu sunt, de fapt, obiective distincte, ci sunt strâns legate între ele: modul în care colectezi, utilizezi și protejezi datele. În general, acesta este nucleul inteligent care poate asigura agilitatea unei companii. În contextul actual, caracterizat de cel mai mare nivel de volatilitate, singurul avantaj pe care îl putem avea în fața altora rămâne agilitatea, orice altceva vom reuși să creăm va fi într-un final replicat poate chiar mai ieftin mai bun sau mai atractiv. Important de menționat este faptul că Oracle are soluții remarcabile care susțin fiecare dintre obiectivele menționate anterior.” - a declarat Sergiu Russu, Director Vânzări Tehnologie, Oracle România.
Industrii diferite, priorități diferite
În contextul actual, când multe companii se confruntă cu efectele negative cauzate de pandemia de COVID-19, managerii sunt presați să dovedească că investițiile în transformarea digitală aduc o valoare reală organizației. Întrebați de cerințele lor pentru procesul de transformare digitală, respondenții au indicat cea mai importantă inițiativă în domeniile lor de activitate:
Date și analize omniprezente
Conform rezultatelor cercetării, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți au ales soluțiile de management al datelor ca cel mai important facilitator pentru atingerea obiectivelor companiei. Acest lucru se datorează faptului că bazele de date de înaltă calitate, gestionate și analizate profesional folosind instrumente bazate pe AI și ML, facilitează companiile în luarea unor decizii mai rapide și mai precise. Ca urmare, afacerile sunt mai bine organizate și mai aliniate la cerințele pieței. În același timp, multe companii din regiunea ECE încă se luptă să valorifice puterea datelor pe care le colectează și sunt copleșite de cantitatea de date pe care trebuie să o gestioneze.
Șapte pași către un viitor mai sigur
Între obiectivele și prioritățile organizațiilor din regiunea ECE și rolul pe care îl au soluțiile IT în a le ajuta să susțină aceste obiective, există o anumită disonanță. Infrastructură veche, date blocate, procese ineficiente sau manuale – toate acestea pot inhiba inovația. Pentru a se pregăti de viitor, companiile ar trebui să depășească aceste provocări. Cum se poate face asta? IDC recomandă executivilor responsabili de procesul decizional să aibă în vedere următoarele etape:
- Să ia în considerare rolul companiei în economia platformelor.
- Să prioritizeze reducerea datoriilor tehnice.
- Să lucreze către un nucleu inteligent.
- Să simplifice modernizarea procesului pentru a menține complexitatea sub control.
- Să implementeze infrastructura care îndeplinește cerințele dinamicii de afaceri.
- Să evidențieze importanța încrederii.
- Să facă analize ca parte a proceselor decizionale la toate nivelurile.
Explicații detaliate pentru fiecare etapă și importanța acestora pentru companiile din regiunea ECE pot fi găsite în raportul pregătit de IDC și Oracle. Disponibil AICI.
Rolul tehnologiei în adaptarea rapidă a companiilor la cerințele impuse de „noua realitate” este incontestabil. Prin urmare, digitalizarea ar trebui tratată ca o prioritate de afaceri de către fiecare companie. Cu toate acestea, o parte semnificativă a acestui proces depinde de modul în care își folosesc resursele IT și de noile tehnologii și aplicații pe care le vor implementa. Cloud computing devine un instrument esențial în acest sens, întrucât oferă companiilor agilitatea și scalabilitatea de care au nevoie, în special în noul context.