Studiul a fost realizat în septembrie 2020 și a vizat 495 de respondenți din întreaga lume, dintre aceștia un număr de 221 fiind europeni. Rezultatele au arătat faptul că retailerii europeni se adaptează la criza actuală cu o rezistență surprinzătoare.
O treime dintre companiile intervievate au simțit un impact general pozitiv asupra vânzărilor lor, iar mai mult de jumătate (57%) au declarat că intenționează să se extindă în alte țări. Îmbunătățirea experienței clienților este una dintre prioritățile acestora, 56% afirmând că este un obiectiv important sau chiar critic pentru următoarele douăsprezece luni.
Mai mult, respondenții nu își doresc doar să crească, ci și să devină mai agili pentru a anticipa și a se adapta mai bine la schimbările pieței.
După un an plin de evenimente, majoritatea afacerilor (56%) au făcut din adaptabilitatea la schimbare o prioritate critică. 51% dintre respondenți declară că se gândesc să adopte un nou model de afaceri, cum ar fi un serviciu de abonament, în următoarele optsprezece luni.
În plus, întrucât retailerii operează într-un context de criză globală care face ca fiecare câștig să fie important, aceștia se confruntă cu tentative de fraudă din ce în ce mai mari. 38% dintre respondenții europeni au raportat o creștere a tentativelor de fraudă în ultimele 12 luni. Majoritatea acestora (57%) spun că îmbunătățirea detectării și diminuării fraudei este o prioritate ridicată sau critică pentru compania lor.
Majoritatea comercianților consideră că expansiunea internațională constituie o provocare. Pe măsură ce se lansează pe noi piețe, aceștia se confruntă cu alte tipare și preferințe privind metoda de plată, dar și cu obstacole de reglementare.
Pentru retaileri capacitatea de a localiza opțiunile de plată poate constitui un obstacol, mai mult pentru a fi relevanți pe o anumită piață, este nevoie de asistență lingvistică complexă.
Cu toate acestea, 42% dintre respondenți au declarat că firma lor nu are această capacitate. Pentru a funcționa fluid în diferite piețe și regiuni, firmele vor trebui, de asemenea, să se adapteze la diferite reguli și regulamente. Totuși 44% dintre respondenți au declarat că afacerea lor nu are expertiza locală pentru a înțelege politicile și reglementările specifice țării în ceea ce privește plățile.
Aceste obstacole pot dăuna atingerii obiectivelor unei companii pe piețele străine, ducând la venituri mai mici și la un cost mai mare de intrare pe piață (31%), la un grad înalt de reticență al directorilor și managerilor de a susține expansiunea internațională (29%) și chiar la amenzi de reglementare (29%). Uneori, pot împiedica total companiile să se extindă pe o piață nouă (33%). Toate acestea amenință să încetinească creșterea și redresarea economică a Europei.
Retailerii mizează pe tehnologia plăților pentru a obține viteză și agilitate
Apetitul retailerilor europeni pentru dezvoltare se reflectă, de asemenea și în prioritățile lor în ceea ce privește veniturile. Prima preocupare a acestora este să își crească venitul și profitul prin intermediul canalelor mobile (26%). De asemenea, îmbunătățirea capabilităților de plăți transfrontaliere (21%) este un factor important.
Companiile se așteaptă ca serviciile de plată pe care le utilizează să le ofere un avantaj competitiv pentru a obține mai mulți clienți și pentru a-și îmbunătăți strategia de business ca răspuns la COVID-19.
Retailerii europeni intenționează să facă din implementarea noilor metode de plată (36%) și din colectarea de date și informații despre clienți provenite pe această cale (27%), prioritățile lor principale pentru următoarele optsprezece luni.
Clienții își doresc de la furnizori capacități de plată de ultimă generație, precum servicii de loialitate (55%), oferte asociate serviciilor de plată cu cardul (47%) și servicii de împrumut pentru consumatorii eligibili (45%).
„Efectele economice ale pandemiei sunt resimțite în toată Europa, iar retailerii europeni au demonstrat o adaptabilitate impresionantă și încredere în viitor, în ciuda obstacolelor și provocărilor semnificative. Stripe are o experiență relevantă în a ajuta comercianții online să se adapteze reglementărilor, astfel vom continua să susținem eforturile acestor companii de a se extinde pe plan internațional, încă din prima zi” - declară Marcin Misztal, Director al Strip Europa Centrală și de Est.