”Revoluția mentalităților în educație este posibilă doar împreună”. Aceasta a fost concluzia dialogului dintre specialiștii în educație și cei peste 2.500 de participanți la prima conferință SuperTeach în format hibrid offline-online desfășurată sâmbătă, 5 septembrie.

Invitații au dezbătut metodele prin care profesorii pot aborda actul educațional din perspectiva unei mentalități deschise și cum pot valorifica descentralizarea și colaborarea în noul an școlar.

Printre speakerii conferinței s-au numărat Ari Pokka – președintele Consiliului Internațional al Directorilor și expert al Finnish Education Institute, Elena Lotrean – fondatoarea Școlii Finlandeze din Sibiu, Mihaela Nabăr – directorul executiv al World Vision România, și Constantin Necula – preot și conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, alături de profesori formatori în mentalitate deschisă, profesori și învățători din toată țara, precum și elevi.

”Trăim timpuri în care nu doar mediul din jurul nostru se schimbă, ci și mentalitatea noilor generații”, a explicat Ari Pokka, președinte al Consiliului Internațional al Directorilor și expert al Finnish Education Institute, în cadrul conferinței SuperTeach.

El a adăugat faptul că, tocmai datorită provocărilor generate de pandemie ”avem o oportunitate unică de a schimba structurile educaționale și de a crea un mediu de învățare deschis și pregătit pentru transformare continuă.”

Studiul amplu, realizat în rândul a aproape 10.000 de profesori din toată țara de către Grupul pentru Educație din cadrul Coaliției pentru Dezvoltarea României, a relevat faptul că școala online nu a avut rezultatele dorite pe toate palierele, dar că există o deschidere reală pentru evoluție.

”Interacțiunea directă și absolut necesară cu tehnologia a fost unul dintre cele mai bune efecte ale acestei situații provocatoare“, a spus Elena Lotrean, fondatoarea Școlii Finlandeze din Sibiu și Leader al Grupului pentru Educație.

”Cu atât mai mult, educația are nevoie să se adapteze la realitățile sociale și economice ale momentului, iar noi să îi sprijinim transformarea din rolurile noastre, sprijinindu-ne unii pe ceilalți, astfel încât distanțarea fizică impusă de realitățile pandemiei să nu devină distanțare socială”, a adăugat Lotrean.

Această direcție este susținută și de Mihaela Nabăr, Director Executiv al World Vision România.

”Suntem prezenți în comunitățile românești de peste 30 de ani, însă ce am simțit cu precădere pe parcursul acestui an, lucru susținut și de studiul pe care l-am realizat în teren, este că avem nevoie să facem tot ce putem pentru a aduce educația la fiecare copil, pentru că este dreptul lor.”

Lansat în 2017, SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa.

SuperTeach acționează pe 3 direcții: Conferințe, Traininguri și Comunități locale. În cei trei ani de activitate, în toată țara s-au desfășurat 21 conferințe în care sute de speakeri, elite și specialiști în educație și antreprenoriat au pregătit peste 9.800 de profesori și educatori din sistemul de învățământ preuniversitar, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.

Peste 300 de profesori au absolvit cursul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” realizat de liderul global in schimbare de mentalitate, Institutul Arbinger din SUA și oferit în România de Institutul Dezvoltării Personale.

În prezent, SuperTeach dezvoltă comunități locale în 16 județe cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea Deschisă în Educatie și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.