Într-o lume digitalizată, România rămâne pe ultimul loc în UE în ceea ce privește digitalizarea și în 2018, potrivit unui raport la nivel european. În ceea ce privește mediul de afaceri, procesul de digitalizare este anevoios, iar unul dintre motive sunt însăși companiile care recunosc, în proporție de 38%, că propria rezistență la schimbare este unul dintre obstacolele în calea digitalizării. Potrivit unui studiu realizat de Valoria, 6 din 10 companii nu au la nivelul conducerii cunoștințele necesare pentru a dezvolta un model digital de afaceri.
În același timp, două treimi dintre IMM-urile care nu au site consideră că nu au nevoie. Totuși, „sunt puține business-uri, foarte puține, care nu prea își găsesc audiența pe Internet, prin social media. Până și Biserica o face, ceea ce ar trebui să spună multe”, afirmă Gabriela Bejan, specialist marcom și fondatoarea agenției de marketing Digital Tailors. Așadar, să investești într-o strategie digitală nu mai este o opțiune, ci o necesitate, dacă vrei să rămâi un business competitiv.
Investește într-un website centrat pe client
Acest aspect reprezintă un avantaj major pentru cei care mențin o prezență online, dar are aceeași importantă și pentru firmele care ncă nu au avut de câștigat de pe urma tehnologiei.
Primul pas pentru a-ți crește clienții online depinde, în cele din urmă, de cât de responsive și ușor de navigat este site-ul tău pe toate dispozitivele - desktop, tabletă și mobil. Într-o lume a digitalului, un website funcțional și atractiv din punct de vedere vizual este crucial pentru a te face remarcat. Pentru că în cele din urmă, în online nu concurezi doar firmele din domeniul tău, ci cu toate business-urile de acolo.
Atrage date despre clienți din social media
Este o veche zicală în afaceri care spune că poți să îmbunătățeșști numai ceea ce poți măsura. Atunci când vine vorba despre marketingul online, partea bună este că poți monitoriza creșterea afacerii și engagement-ul clienților din publicul tău țintă. Investiția într-o strategie digitală îți permite să câștigi control asupra datelor existente despre clienți, ceea ce te va ajuta, în continuare, să îți dezvoltați baza de clienți.
Doar asigură-te că respecți normele impuse de regulamentul GDPR atunci când lucrezi cu datele personale ale clienților. Venind vorba despre asta, la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life va fi prezentă și Ana-Maria Udriște, avocat și fondator Avocatoo.ro, de la care vei putea afla mai multe aspecte din domeniul juridic. Până atunci, citește cum se va aplica concret GDPR în România.
Optimizează-ți afacerea pentru mobil
Antreprenorii români din diverse industrii afirmă că cel mai mare număr al vizitatorilor de pe site sunt de pe mobil, chiar dacă rata de conversie este mai mare pe desktop. În zilele noastre, să ai un site nu este suficient. Dacă acesta nu este optimizat pentru mobil, riști să îți pierzi comunitatea online și să te confrunți cu un declin în afișarea rezultatelor căutării pe mobil.
Din cauza cantității mari de informații pe care le consumăm în calitate de clienți, putem decide imediat dacă un brand merită timpul și banii noștri. Poate părea descurajant să încerci să ajungi la nivelul așteptărilor clienților în doar câteva secunde, dar aceasta reprezintă o mare oportunitate pentru afacerile vor să iasă din mulțime.
Acestea au fost doar trei dintre modalitățile prin care îți poți îmbunătăți prezența online. Dacă vrei să afli de ce e important marketingul online pentru afacerea ta și să testezi strategiile învățate pe ideea ta de afaceri, înscrie-te la tabăra de antreprenoriat și leadership Startup Your Life. Gabriela Bejan va fi acolo pe durata celor 4 zile, alături de alți traineri și mentori de la care poți învăța cum să pui pe picioare o afacere durabilă.