Pitch-ul te poate ajuta să-ți promovezi afacerea și să câștigi utiilizatori noi sau te poate ajuta să obții o finanțare care să îți permită să-ți duci businessul la un alt nivel.

În primul rând, Gabriela Bejan a explicat faptul că pitch-urile diferă enorm în funcție de publicul față de care plănuiești să-ți prezinți afacerea. Dacă faci un pitch în fața unui public mare, cum ar fi în cadrul unei competiții de pitching, nu folosi același pitch și pentru momentul în care ajungi să interacționezi cu un potențial investitor.

Când susții un pitch în fața unui public larg, format din oameni cu experiență diferită, interesați de lucruri diferite, e important să faci spectacol și să emoționezi.

În acest caz, trebuie prezentată echipa din spatele proiectului, experiența pe care o are echipa în industria în care ați decis să activați și nevoia pe care o rezolvă produsul vostru, adică felul în care îi poți ajuta pe cei care te ascultă. Foarte important în fața unui public larg este să spui o poveste personală, să ajuți publicul să empatizeze cu tine.

Nu folosi același pitch și pentru momentul în care ajungi să interacționezi cu un potențial investitor.

Dacă ești față în față cu un investitor, lucrurile stau foarte diferit. Mai întâi, ar trebui să dai informații despre piața pe care activezi, despre potențialul local/regional/global al business-ului tău. Ar trebui să pui accentul pe tracțiunea pe care o are sau pe care ar putea-o avea afacerea ta. Asta înseamnă să vorbești despre utilizatori, clienți sau parteneri. Apoi, e important să explici cum se diferențiază produsul tău de produsele altora, adică să-ți dezvălui USP-ul (Unique Selling Proposition). Ultimul pas ar fi prezentarea echipei.

În pitch deck, adică în suportul cu ajutorul căruia îți vei face pitch-ul, e bine să incluzi problema pe care ai de gând să o rezolvi, profilul clienților pe care îi targhetezi, USP-ul, puține detalii despre concurență și informații despre piața și dimensiunile ei.

Pe scurt: audiența contează, mesajul trebuie adaptat în funcție de oamenii cărora li te adresezi, trebuie să ai obiective clare pentru fiecare prezentare, apreciază investiția de timp pe care ți-o acordă audiența.

”În orice moment trebuie să pitch-uiți, în orice moment trebuie să vă vindeți compania. Trebuie să fiți pregătiți pentru acest lucru”, a conchis Gabriela Bejan, de la How To Web.

Partenerii Startup Your Life

În tabăra Startup Your Life, organizată de start-up.ro, ni s-au alăturat și parteneri care vor să susțină tinerii antreprenori pe drumul lor. Orange este partenerul principal al evenimentului, iar FAN Courier, așa cum o face de multe ori, este un partener al antreprenoriatului românesc.

Quickmobile.ro oferă premiile pentru cea mai bună sesiune de pitching și baterii externe pentru fiecare participant, ca să alimenteze conversațiile de business la telefon. Fitbit oferă un Fitbit Blaze pentru cele mai bune întrebări în cadrul sesiunii de Speed Dating, unde vei avea ocazia să stai one on one cu trainerii. Microsoft oferă vouchere de Azure în valoare de 100 de dolari, iar Sloop și Ciuc te alimentează cu energie și voie bună pe perioada evenimentului. IdeaPlaza și Lexivo ne ajută să ieșim în evidență, iar Mercedes ne duce în siguranță până în Poiană.