Este foarte posibil ca supremația Statelor Unite în domeniul blockchain să se apropie de final, iar liderul grupului de țări care investesc sume consistente în dezvoltarea acestei tehnologii și plănuiesc să o implementeze în instituțiile publice, și care au o multitudine de firme care lucrează pe baza blockchain s-ar putea să devină China – eternul rival tech al americanilor.
Un studiu recent realizat de compania de consultanță și audit PwC în rândul a 600 de manageri din 14 țări relevă faptul că 29% dintre aceștia sunt de părere că Statele Unite sunt încă liderul de necontestat în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiei care promovează descentralizarea, scrie TheNextWeb. Totuși, China este pe locul 2, în opinia a 18% dintre cei intervievați.
Însă, după părerea acestora, între 2021 și 2023 ar urma să se producă o schimbare semnificativă, 30% dintre manageri fiind convinși că națiunea din Asia va deveni o superputere în blockchain. Doar 18% dintre manageri cred că SUA va mai avea vreun cuvând important de spus în acest domeniu tech în următorii 5 ani.
În același timp, un studiu recent realizat de compania de consultanță Deloitte arată faptul că 40% dintre managerii companiilor de telecom, media și tehnologie au în plan investiții de ordinul milioanelor de dolari în tehnologia blockchain în următorul an.
Cercetătorii care au realizat studiul Deloitte au intervievat 1.053 de manageri din 7 țări și au aflat faptul că, 84% dintre aceștia sunt convinși de faptul că blockchain va scala și va fi adoptat în toate sectoarele și aspectele vieții publice și private.
Companiile au trecut de la explorarea potențialului pe care îl are blockchain la crearea unor aplicații viabile pentru această tehnologie. Deși, în continuare, companiile tech sunt mult mai deschise să adopte blockchain-ul, se observă clar o tendință ca tehnologia aceasta și beneficiile ei să fie îmbrățișate de tot mai multe business-uri.
De exemplu, IBM și compania de transport Maersk lucrează la o soluție de transport bazată pe blockchain. În același timp, IBM a inițiat și un consorțiu alături de companii de aur și diamante pentru a monitoriza drumul bijuteriilor din mine până la tejgheaua din magazine.