SoftBank a făcut numeroase investiții în companii care oferă servicii de ride-hailing, cele mai cunoscute fiind Uber, Didi și Grab, dar de această dată s-a orientat spre servicii de mobilitate care rulează pe mașinile autonome.

Colosul cu origini japoneze, activ în domenii precum telecomunicații, robotică, energie sau banking, a anunțat un joint venture cu producătorul de mașini Toyota. Într-o asociere de acest tip este creată o entitate comercială caracterizată, în general, prin proprietate comună, unde bunurile raportate, profitul realizat și riscurile se împart conform clauzelor contractului de asociere.

Astfel, în urma parteneriatului dintre SoftBank și Toyota, a rezultat MONET (denumirea vine de la mobility network). Acest joint venture combină interesul SoftBank pentru tehnologia IoT, precum și platforma de servicii dedicate vehiculelor conectate a celor de la Toyota. Împreună, cele două entități vor crea noi servicii de mobilitate pentru mașinile autonome.

Potrivit TechCrunch, SoftBank sugerează că ar fi vorba despre o serie de servicii care ar putea fi efectuate în timpul deplasării, ca de exemplu, mâncarea preparată în timp ce este livrată, serviciul de transfer între spitale care asigură examinări medicale în tranzit sau birourile mobile.

Pentru a pune în practică aceste obiective, cele două companii vor folosi Toyota e-Palette, conceptul electric și autonom al unui vehicul de tip shuttle al cărui spațiu interior se poate adapta cu ușurință pentru activități precum transport de persoane sau de mărfuri, după cum explică automarket.ro.

La rândul său, producătorul auto a făcut un progres important în ceea ce privește mașinile autonome. Toyota a investit 2,8 miliarde de dolari pentru a-și lansa propria companie de software pentru mașini autonome. De asemenea, compania a investit 500 de milioane de dolari în mașinile autonome Uber și a cumpărat active în valoare de 1 miliard de dolari la Grab.